We zijn met zen tweeen en betalen maandelijks 4 deurwaarders af..we kunnen het niet meer aan of niet meer betalen, is daar en oplossing voor?

De bedragen die we betalen aan de deurwaarders staan vast, kan niet meer worden verandert!
Het liefst geen schuldbemiddeling!
of ons leven is nog meer kapot, voor mij is dit ernstig, ik zie het (BIJNA) niet meer zitten!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
HELP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

hoi hoi!!!

je hebt al waardevolle tips gekregen, maar het gaat moeilijk worden als je inkomsten/uitgaven/afbetalingen hetzelfde blijven.

je zou kunnen zorgen voor extra inkomsten (je uit je naad gaan werken, spullen verkopen via het internet) maar dit is geen zekere factor zodat je blijft stressen of je deze maand weer je hoofd boven water kan houden.

waarschijnlijk heb je al je inkomsten en uitgaven al op een rijtje gezet, om al het overbodige te schappen (het lidmaatschap waar je eigenlijk al jaren niets mee doet, abonnement op een boekje waar je eigenlijk niet in leest bv)

de andere optie die er is, ....tja, dat is waar je liever niet voor kiest. het kan me indenken dat de drempel hoog is om de stap te ondernemen, maar schuldhulpverlening kan echt een hele grote zorg uit handen nemen.
al je schulden zou je kunnen onderbrengen in 1 lening (met een normale rente!!) zodat je nog maar 1 lening af hoeft te betalen (stuk overzichtelijker, je hoeft niet over 3 pers te stressen) en met de lening die je hebt afgesloten worden de schuldeisers betaald. (die kan je dus gedag zeggen en uitzwaaien) :))

het geeft je een stuk meer financiële zekerheid, alleen schamen mensen zich hier vaak voor, vinden het vervelend om hun hele handel open en bloot over te leveren aan anderen. maar de mensen bij schuldhulpverlening weten echt wat ze doen. (kijken bv of er een voordeligere energie leverancier is en meer van die dingen om kosten te drukken)

zelf heb ik ook een lening van de stadsbank gehad. ik zat met 2 kleine kids nog volop in de luier, een huis wat kaal was en opnieuw ingericht moest worden, de hoge schulden van mijn ex die op mijn dak kwamen, en een periode die ik moest overbruggen voor ik een uitkering kreeg.
en ja, je moet je hele handel op tafel gooien, maar na nog geen 2 jaar was ik geheel schuldvrij én had wat geld achter de hand. met het leefgeld kon ik het prima redden.
inmiddels ben ik jaren verder, alles is op de rit en denk achteraf.... ik had het écht veel eerder moeten doen ipv maar aanmodderen om het hoofd boven water te houden.

waar je ook voor kiest, ik hoop dat je snel een keuze kan maken want schulden lossen helaas niet op in het niets...

sterkte, en geef de hoop niet op hoor!!

Toegevoegd na 5 minuten:
misschien dat je nuttige tips kan vinden via de links?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en recht uit de shit ook!! HAHA.
het ligt alweer aardig wat jaartjes achter mee, maar weet wat het is om je zo te voelen.

Andere antwoorden (9)

Je kan contact zoeken met de sociale dienst van je gemeente. Zij kunnen je misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schuldhulpverleners kunnen je helpen om je schulden te inventariseren, en met schuldeisers afspraken maken om je schuld onder gunstigere voorwaarden af te betalen als je nu doet.

Om in contact te komen met schuldhulpverleners moet je contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken van je gemeente.

Schaam en schroom niet om deze stap te nemen, er zijn veel meer mensen als jullie die schulden hebben.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@juliaan sorry hoor hoe kom je dan ook zo in de problemen dat je hulp zoekt op zo een forum en het niet meer ziet zitten beetje slechte opstelling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik je kon minnen MarineII7 had ik dat zeker gedaan.. Wat 'n belachelijk iets dat je deze mensen ook nog 'n rot gevoel gaat aanpraten!
Ik denk dat juliaan best wel heeft geleerd van deze situatie en niemand weet hoe juliaan aan deze schuld is gekomen.
Ga iemand nou niet oordelen eer je het hele verhaal weet!
juliaan vraagt alleen om 'n tip, niet om de grond in geboord te worden!
Deurwaarders mogen tot een bepaald standaard levensbedrag geld inhouden. Weten de deurwaarders van de andere regelingen af? Juist door schuldhulpverlening kan er gezorgd worden dat je een redelijk bedrag om van te leven over houd. De schuldhulpverlening kan bemiddelen en vaak kunnen zij afspreken dat er maar een bepaald gedeelte van de schuld ingelost wordt. ( de schuldeisers of deurwaarders wordt dan gevraagd de vaak hoge rente te laten vervallen. Juist omdat die instantie bemiddeld geeft het de schuldeisers de zekerheid dat er wordt afgelost. Schaam je niet maar zoek hulp zodat je weer een leefbaar leven krijgt. Ook al zei je dat liever niet te willen er blijven weinig andere opties over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weinig aan te doen,

-probeer bij alle 4 minimale betalingen te doen en dan proberen de kleinste schuld als eerst af te betalen , dan zijn het er 3 enzov.
Afentoe als je ineens geld over houd extra te betalen *aan de kleinste.

-hulp zoeken bij een instantie.

-mocht je nog steeds verhoging krijgen zou je eventueel ook geld kunnen lenen bij een vriend die jij vertrouwd en dan een schuld/schulden aflossen.
(zonder rente)

-Het gehele bedrag ergens lenen en alle vier de schulden ineens aflossen.
(zit je wel met rente , maar je hebt maar 1 aflossing per maand)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het water je echt aan de lippen staat is schuld hulpverlening echt de beste weg. Het is een paarjaar ik dacht 3 moeilijk maar daarna ben je wel overal vanaf.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 3 jaar van het minimum kan leven kan de rest je worden kwijtgescholden.
vaak zien mensen door de bomen het bos niet meer en zijn ze zelfs binnen deze 3 jaar helemaal klaar met hun schuld en kunnen ze beginnen met een schone lei :)
ronron1212
12 jaar geleden
ja vind ik ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar denk erom als je een prijs wint of iets van extra inkomen na die drie jaar krijgt mag de bank daar beslag op leggn
Ook al staan de bedragen die je moet betalen aan de deurwaarder vast, de deurwaarder moet zich ook aan bepaalde regels houden. Hij mag alleen geld innen dat boven een bepaald bedrag uitkomt, de beslag vrije voet.

Deze bestaat uit een basisnorm (90% van de voor jou/jullie geldende bijstandsnorm, die weer afhangt van jullie gezinssamenstelling) met daarbij een correctie voor wonen (huur) en ziektekosten. De deurwaarder kan deze berekening alleen maken als jullie de juiste gegevens hiervoor hebben doorgegeven. Dus wat betaal je aan huur, servicekosten, krijg je huur- en/of zorgtoeslag, wat zijn je ziektekostenpremies, etc.

Het doel van deze beslagvrije voet is dat je in ieder geval in staat moet zijn om je minimale vaste lasten te betalen, zodat je niet wordt afgesloten of ontruimd, of 130% premie moet gaan betalen als je 6 maanden of meer achter loopt met je ziektekosten.

Daarnaast mogen deurwaarders ook niet zomaar allemaal kosten in rekening brengen. Hiervoor gelden ook regels. zie hiervoor een andere vraag die ik daarover heb beantwoord, zie link bij 1e bron. Sommigen zijn nog wel geneigd om hogere en andere kosten in rekening te brengen, terwijl dat niet mag. En de meeste mensen weten dat niet.

Een positief punt van de schuldhulpverlening kan zijn dat er dan afspraken komen met de schuldeisers en dat je die niet meer op je dak hebt. Dat kan veel rust geven. Een nadeel is dat die rust pas komt als er een akkoord is met alle schuldeisers en de wachtlijsten bij schuldhulpverlening zijn heel lang tegenwoordig.

Ik zou toch in ieder geval een gesprek bij de gemeente aanvragen om te kijken of en wat ze zouden kunnen doen voor jullie. Bijzondere bijstand, noodfonds, andere partijen inschakelen. Ze hebben daar in ieder geval contacten.

Hebben jullie gekeken of je wel alle toeslagen krijgt waar je recht op hebt en ook belastingteruggave. Op www.rechtopgeld.nl kun je zien waar je recht op zou hebben. Je moet dat dan nog wel zelf aanvragen.

Zoek iemand die je hierbij kan helpen, de boel op een rij te krijgen. Inzicht kan heel confronterend zijn, het kan ook rust geven omdat je weet waar je aan toe bent en vanuit daar kun je verder werken.

Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet al je uitgaven en inkomsten goed op een rijtje. Bijvoorbeeld in een Excelsheet of heel simpel in een boekje.
Houd dit vervolgens langere tijd bij zodat je ziet waar jullie geld naar toe gaat.
Vervolgens zou je kunnen kijken waar je nog wat op zou kunnen bezuinigen. Geld dat je zo over houdt zou je kunnen gebruiken om extra af te lossen.
Verder natuurlijk de folders van de winkels in de gaten houden, zodat je de aanbiedingen kunt kopen. Kijk naar je abonnementen (telefoon, tijdschriften) en kijk wat er weg kan of bij telefonie of het goedkoper kan.

Je zegt dat je de schuldbemiddeling niet ziet zitten. Toch zou ik daar nog eens over nadenken, als ik jullie was. Ik heb er zelf nooit mee te maken gehad, maar een kennis van mij wel en die is er toch goed door geholpen en heeft inmiddels zijn financiële leven weer aardig op orde.

Sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je een t.v. programma inschakelen. Er zijn diverse programma's die hier aandacht aanbesteden en mensen op de rit helpen, zoals "Een dubbeltje op zijn kant"van RTL4. Met de billen bloot moeten jullie toch want zo kunnen jullie niet door blijven gaan.

En (bijna) alle abonnementen de deur uitdoen. Je kunt meer missen dan je denkt.
Tien keer nadenken voor je iets koopt (doen jullie waarschijnlijk al maar misschien moet je NOG beter nadenken).
De goedkope merken kopen die onderin de schappen staan.
Van veel producten kun je minder gebruiken dan de verpakking aangeeft, bijvoorbeeld bij wasmiddelen.
Niet bij postorderbedrijven kopen want dan wordt het nog erger.
Geen cadeautjes meer geven of alleen cadeautjes die niets kosten. Op gratis sites kun je veel gratis dingen bestellen, bijvoorbeeld tijdschriften die je dan weer cadeau kunt geven of proefflacons doucheschuim enz. enz.

En verder de tips opvolgen die hier al zijn gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken hebben deurwaarders te maken met een voor beslag vatbaar gedeelte van uw inkomsten mbt loonbeslag.

Indien u de deurwaarders in het ongewisse laat van het feit dat er meerdere collega,s zijn met een vordering,
dan kunnen ze dat niet afstemmen op elkaar.

Laat na ze te informeren, de bedragen opnieuw vaststellen.

Schuldhulpverlening is toch het beste voor jullie situatie.
Dan bent u na 3 jaar er vanaf.

Stel ook vast of u hoofdverantwoordelijk, of medeverantwoordelijk bent in de schulden. Ook voor uw partner.

Indien uw partner bv geen binding met u heeft en geen aansprakelijkheid voor de schulden, dan kunt u aan de relatie sleutelen opdat u alleen voor de op te hoesten schulden komt te staan.

Ergo, overweeg een faillissement.

Maar laat u eerst goed voorlichten door mensen die daar hun vak van hebben gemaakt.