Bij welke bank kan ik het beste een jongerenrekening openen?

Welke is beter? ABN Amro of de Rabobank? Of een hele andere?

(BTW, in welke categorie hoort dit thuis? Wss fout...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Er zit niet erg veel verschil tussen de banken. denk er wel aan dat als je jongeren rekening opent je daarna ook bij diezelfde bank blijft voor je studenten rekening en uiteindelijk niet meer weg gaat omdat het dan te veel werk is om alle instanties duidelijk te maken dat je bij een andere bank zit.

probeer de banken vergelijk site eens en kijk waar jij je lekker bij voelt.

kiezen uit een grote bekende bank is wel het handigste qua bereikbaarheid van pinautomaten. Handig bij het pinnen van grotere bedragen of meerdere keren op 1 dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Rabo lijkt mij het best!

vergelijk:

http://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hangt er heel erg van af wat je voorkeuren zijn, ing kan bijvoorbeeld binnen 5 minuten overschrijven. misschien kun je het beste kijken welke pakketten er zijn, en ze zelf vergelijken. het kan soms ook handig zijn om een rekening te hebben bij de zelfde bank als je ouders, in verband met overschrijvingen en als je advies nodig hebt, ze weten hoe de bank werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die twee banken moet je absoluut mijden! Die banken bankieren veel onetisher dan nodig is. En zij doen veel risico-vollere dingen met JOUW geld. En ze financiëren er dus ook wapenfabrikanten, clusterbommen, persoonsmijnen, varkensflats, onnodige chemische levensgevaarlijke chloortransporten mee etc. Je bankkeuze is een politieke en etische keuze. Niet zozeer een financiële keuze - het verschil in rente stelt allemaal niks voor. (Tenzij je miljoenen op je bankrekening hebt.)

Ga voor Triodos of ASN!
http://www.asnbank.nl/
http://www.triodos.nl/nl/particulieren/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethisch_bankieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik de antwoorden las dacht ik al, waar blijft zo'n antwoord? Dikke +!