Bij Ryan air kun je voor 20€ naar noorwegen,Zit er een addertje onder het gras?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je moet de hele vlucht staan en krijgt niets te eten en te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staan? serieus dan ga ik nog liever lopen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans op overleven lijkt me kleiner, ik zou persoonlijk niet voor ryanair willen vliegen. Deze maatschappij komt in mijn ogen te vaak negatief in het nieuws (waarschijnlijk komt dat ook doordat er 10% meer gevlogen wordt met deze prijsvechter.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en staand neerstorten is toch lastig. Je hebt geen gordel om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag, was er zelf ook benieuwd naar

Het beste antwoord

ik had een retourtje weeze - ancona (italie) voor 80 euro inclusief. en dat was voor tijdens de zomervakantie, dus weet niet voor welke maand je deze ticket boekt maar er komt nog wat belasting en 10 of 20 euro bagage bij. dus wel onder de 100 euro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Er zijn nog een aantal belastingen en toeslagen erbij... Maar tot op hoeveel dat het dan komt kan ik je niet zeggen, dat hangt ervan af... Het is niet de kostprijs... Maar het is wel heel goedkoop, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er mal wel vanuit. Je hebt sowieso de luchthavenbelasting die je daar bovenop moet betalen, dan zullen er nog wel boekingskosten en adm. kosten bovenop komen, zodat het bedrag een stuk hoger komt. Denk niet dat je voor onder de 100 euro naar Noorwegen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wijze van adverteren is toch verboden tegenwoordig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ook, maar wat wil je er aan doen? Het is gewoon kiezen of delen. Oftewel, accepteren of thuis blijven.
Een bekende van mij uit Hongarije was verleden week hier op bezoek.
Zij had via Ryan air een retour boedapest weeze, in Duitsland.
Totaal prijs 32 euro inclusief alles.
Maar wel 2 maanden van te voren geboekt.
En gewoon een zitplaats.
Maar elke luxe die moet je vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ al die luxe op zulke korte vluchten hoeft ook niet echt, je zit tenminste wel.
Tarieven zijn exclusief optionele kosten. Er mogen volgens de wet ook geen verplichte kosten bijkomen. Op de website zie je wel dat je zult moeten betalen voor administratiekosten, € 5,- per enkele reis en een tas tot 15 kg a € 15,- per enkele reis. Daar staat tegenover dat de ticketprijs vanaf € 6,- per enkele reis is. Voor een retourvlucht betaal je dus minimaal € 52,-.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is toch een duidelijk voorbeeld van verboden misleidende handelspraktijken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De extra kosten voor handbagage mogen wel, die voor administratiekosten eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, ik meende dat als van de kosten, zoals die van handbagage voor de aanbieder vantevoren al duidelijk is dat ze erbij komen dat deze dan ook in de geadverteerde prijs moeten worden opgenomen.
Nee, geen addertje. Wel is het een feit dat je vaak enkel handbagage mee mag nemen, voor een koffer in het ruim betaal je extra toeslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het addertje onder het gras zijn alle toeslagen die er nog bij komen maar vooral: Naamwijzigingstarief!

Dit tarief begint bij 100Euro per persoon voor een enkele reis. Het is namelijk zo dat de naam op het ticket PRECIES hetzelfde moet zijn als de naam in je paspoort. Dus heet je bijvoorbeeld A.B.C. Dirkssen en je tikt A.B. Dirkssen, et voila 100 Euro voor Ryan air, mits je dit online zelf corrigeert. Moet dit op het vliegveld gebeuren dan kost het minimaal 150 Euro per reis, per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet vermoedelijk nog iets meer afrekenen en voor bagage die ingecheckt moet worden betaal je extra, zoals eerder al genoemd. Vaak vliegen de budget airlines zoals RyanAir ook op vliegvelden die verder buiten het centrum van een stad liggen dan de vluchthavens waar de grote vluchtaanbieders op vliegen. Het is belangrijk om van tevoren goed te checken of je niet uren onderweg bent van het vliegveld naar je bestemming en of er bussen/treinen gaan, anders ben je een vermogen kwijt aan een taxi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van wat je als addertje beschouwt. Er zijn maar een beperkt aantal hele goedkope plaatsen beschikbaar, dus het is aan te raden lang van te voren te boeken. Bij Ryanair heb je geen toegewezen stoelnummer, maar moet je zelf een plaatsje zoeken, net als in bus of trein. Wil je als eerste inchecken en aan boord, zodat je als eerste een plaatje hebt, zul je bij moeten betalen (15 euro ofzo). Dat geldt ook als je meer dan alleen handbagage mee wilt nemen, en aan boord zul je moeten betalen als je een kopje koffie of broodje wilt.
De omkeertijden zijn kort; als je de trap afdaalt en naar de ontvangsthal loopt, kom je op het asfalt de groep mensen die straks met hetzelfde toestel terugvliegt zo ongeveer tegen.

Er zijn ook voordelen; ze verkopen alleen enkeltjes, dus je kunt zelf je route kiezen. Wil je na een paar dagen Londen verder naar Madrid, dan kan dat. Ze hebben heerlijke stoelen die gewoon rechtop blijven staan, dus je hebt geen last van grappenmakers voor je die onachtzaam je knieschijven proberen te breken door zodra de gordels open mogen hun de stoelleuning naar achter gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou er ook rekening mee dat Noorwegen een duur land is. Schitterend, maar duur! (een colaatje voor €8 is geen uitzondering) Met limonadesiroop en cup a soup kom je een heel eind :P

goede reis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als je Ryanair gewoon ziet als een buslijn met bijhorende service is het prima, let alleen even op bij het betalen, zitten vaak kosten aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het addertje onder het gras is dat jij niet voor €20 in Noorwegen gaat komen.