kunnen boetes en schulden, als je enkel een werkloosheidsuitkering hebt, afbetaald worden met een schuldbemiddeling van het OCMW of het CAW?

Bv. GAS-boete, boete van de Lijn, politieboetes,...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij het OCMW wel denk ik,ze kunnen dan trachten je boetes in kleinere delen te laten betalen.
fremar
9 jaar geleden
Bij het OCMW kan dit. Hou wel in acht dat schuldbemiddeling intens is. De schuldbemiddelaar heeft controle op wat binnenkomt en wat buitengaat. Het is dus niet zo dat jij zelf beslist hoeveel er naar je schulden gaat. De schuldbemiddelaar zorgt ervoor dat al je vaste kosten betaald worden en je schuldeisers ook. Wat over is krijg je. Hou ook rekening mee dat niet alle schuldbemiddelaars gratis werken en ook een vergoeding innen.
Indien de schulden niet hoog zijn. Kun je misschien eens bekijken of je het niet zelf kan regelen.