Sinds ik 23 ben krijg ik het zelfde uurloon. Dit is nu 3 jaar. Klopt het dat je na je 23e ieder jaar meer loon krijgt vanwege ervaringsjaren?

Ik ben 6 jaar, 32 uur per week werkzaam in een drogisterij als assistent-drogist.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, dat ligt aan je baas, contract en cao voorwaarden. Dat is niet wettelijk verplicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke hartstikke bedankt voor je snelle antwoord! Mijn baas gaf inderdaad hetzelfde antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk in de CAO voor drogisterijen, daar staat in wat je minimaal moet verdienen. Het is wel zo netjes als je ieder jaar een verhoging van je loon krijgt. Bijvoorbeeld als beloning voor je inzet, compensatie van stijgende kosten in het algemeen, verhoging van het CAO loon etc. etc. Maar als in de CAO geen loonstijging is afgesproken en je baas wil je niet meer betalen dan is het jammer maar helaas... Uiteraard kun je wel je baas om een loonsverhoging vragen (met als motivatie bovenstaande punten).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan wel navragen of je werkzaamheden onder een CAO vallen.
In die CAO kan je lezen of je er wellicht ieder jaar een periodiek bijkrijgt.
Maar sommige werkgevers willen slechts het minimuloon betalen, doe dan een paar jaar ervaring op en ga daarna op zoek naar een werkgever die beter betaald en onder een CAO valt.

Antwoorden (1)

Vanaf je 23ste levensjaar blijft het minimumloon hetzelfde, loonsverhoging op basis van ervaring gebeurd in de prakrijk veel, maar is geen verplichting van je werkgever