Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om je bankafschrift weer zo te maken als voorheen? Dus zonder al die SEPA info?

Door alle SEPA info, is het bankafschrift nu per betaling, 9 regels. Dat kost veel papier en het is onoverzichtelijk. Ik wil dus de SEPA info kwijt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Als je kiest voor digitale afschriften, kost het helemaal geen papier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om mij persoonlijk, maar om een bejaarde die geen computer heeft en toch graag afschriften wil ontvangen.
Ze krijgt nu steeds een dikke envelop met bij- en afschrijvingen, die totaal onleesbaar voor haar zijn.
Daarom zou ik voor haar de te downloaden bestanden weer leesbaar willen maken voor haar, en ze daarna printen.
Maar ik kom hier nog niet uit, want geen enkel afschrift lijkt gelijk te zijn in opbouw. Je kunt dus niet een bepaalde kolom weglaten, want dat is iedere keer een ander gegeven. ING wil ook graag terug, maar mag dat niet van Brussel. Er komen bij ING zeer veel klachten over dit onderwerp binnen.
Computoon
11 jaar geleden
Ik hoop dat het 'gaat kunnen'. Er staat nu een hoop rommel op het afschrift waar niemand om gevraagd heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. 7 van de 9 regels zijn totaal nutteloos. Dat zegt zelfs de ING. Maar het moet van Brussel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@koste038 Dat is m.i. onjuist. Het moet niet van Brussel maar de EU-landen hebben dat met elkaar afgesproken en "Brussel" moet het uitvoeren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, die manier is er.
Ik copy paste alle informatie naar mijn eigen programma, en geef het in een enkele regel weer. Ik sla de totale informatie wel op op schijf, zodat ze beschikbaar blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doe ik nu ook, maar als ik dit voor een oudere dame doe, moet ik het toch overzichtelijker maken.
Ik wil dus alleen de noodzakelijke informatie behouden, net als voorheen.
Omdat die nuttige regels niet steeds op de zelfde positie staan, kan ik ze ook niet filteren.
Ik haal nu alle onzin handmatig weg, maar dat is best veel werk.
Dat moet toch anders kunnen lijkt mij.
Ik kan aardig overweg met Excel en FileMaker, maar kan nog niet ontdekken hoe ik dit moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb later nog via een directe mail doorgekregen dat het eigen programma is geschreven in VisualBasic. Ik ga dat binnenkort in RealBasic proberen nu. VB is voor Windows en RB voor de Mac.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing