Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt het gemiddelde bedrag over een bepaalde periode berekend? Gemiddelde toont steeds een te laag bedrag.

Als ik kijk naar het bedrag dat bij bijvoorbeeld gemiddelde per maand wordt getoond, dan komt dat niet overeen met het gemiddelde van de getoonde periode.
Gebruikt het systeem soms de begindatum van de allereerste transactie van een rekening?
Voorbeeld: Categorie in de grafiek gekozen en per jaar zie ik dan:
2009 = 1000 euro
2010 = 1500 euro
Echter als gemiddelde per jaar komt het systeem met een veel lager bedrag, bijvoorbeeld 300 euro.
Over welke periode berkent het systeem dan?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb zelf het idee dat het systeem het gemiddelde berekent vanaf de datum van de eerste ingetankte transactie (ook al heb ik alle transacties tot 2009 uitgesloten).
Vraag is dus: Kan ik ook zelf de tijdsperiode instellen waarover een gemiddelde wordt berekend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
549

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bese gast26220,

Het klopt dat op dit moment het gemiddelde nog wordt uitgerekend op basis van de eerste transactie. We gaan dit echter in de toekomst wel verbeteren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding