Als de status van een overboeking 'goedgekeurd' is bij de Rabobank, betekent dit dan dat het geld daadwerkelijk overgemaakt is?

Ik heb vandaag (zondag) geld overgemaakt van een Rabobank rekening naar een ABM Amro rekening. Volgens telebankieren is de status nu 'goedgekeurd' en het geld is nu ook van mijn rekening afgeschreven. Betekent dit dan dat de ander het geld nu daadwerkelijk bijgeschreven heeft gekregen of is alleen de overschrijving goedgekeurd (en is er nog geen geld bijgeschreven bij ?de ander)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De status 'goedgekeurd' houdt in dat de opdracht is uitgevoerd. Het is niet meer mogelijk om een goedgekeurde opdracht ongedaan te maken.
Het betekent niet dat het geld al op de rekening van de ander staat bijgeschreven.

Hier zie je staan hoe lang het kan duren voor het bedrag op een andere rekening staat:

Binnen Nederland: naar een betaalrekening bij een andere bank
Betaling aangeleverd Zichtbaar op de andere rekening
Op werkdagen voor 13.00 uur Dezelfde dag
Op werkdagen na 13.00 uur De eerstvolgende werkdag
In het weekend De eerstvolgende werkdag