Hoe kan je mensen die nep ziek zijn en op die manier een uitkering krijgen, digitaal aangeven bij de belasting?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil ze helemaal niet aangeven! Ik ben alleen nieuwsgierig. Maar vergis je niet, ik ken genoeg mensen die een uitkering hebben maar daarnaast gewoon fulltime zwart werken tot in de nacht :). Maar dat maakt mij niets uit hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor uitkering krijgt degene? als het van het uwv is kan je het bij het daar doen voor je eigen gemoedrust. Verder heb je ook uitkeringen voor ambtenaren die afgekeurd zijn. Nepziek? zo wordt ik ook vaak genoemd. Ik zie er gezond uit. Ik heb een wia-uitkering, die keuring is enorm zwaar. Neppers halen ze er snel uit. Bij de belastingdienst schiet je niet op. Het is aan de uitkeringsinstantie als er fraude gepleegd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals je het vermeld hebt lijkt het of je degene echt wil aangeven. Je hebt met dat zwartwerken helemaal gelijk hoor. Dat maakt het zo oneerlijk voor mensen als mij die "oprecht" ziek zijn en niet geloofd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
""""Ik wil ze helemaal niet aangeven! Ik ben alleen nieuwsgierig. Maar vergis je niet, ik ken genoeg mensen die een uitkering hebben maar daarnaast gewoon fulltime zwart werken tot in de nacht :). Maar dat maakt mij niets uit hoor.""""
Dit zou je eigenlijk wel iets moeten uitmaken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn er zat die nep ziek zijn en werken en hoop dat ze allemaal gepakt worden iemand die een vaan heeft en bijbeunt moet ie doen en gelijk heeft ie maar met een uitkering en dan gewoon zwart werken terwijl ie "ziek" is opknopen aan de hoogste boom want zo iemand schaadt de werkende en de mensen die wel recht hebben op die uitkering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk is het niet goed en is het fraude. Maar het zijn niet MIJN zaken en het is ook niet aan mij om ze te verklikken. Mijn 2e ik laat dit echt niet toe! Wat mij echt uitmaakt is dat de OV-studentenkaart wordt afgeschaft!! En studiefinanciering een lening wordt. Maarja ik ga niet verder discuseren over verklikking of over of het mij uitmaakt. Ik ga nu alleen in op de antwoorden die ik nuttig vindt. Groetjesss

Het beste antwoord

De belastingdienst heeft niets met het verstrekken van uitkeringen te maken, dat doet het UWV. Maar goed fraude die de belastingdienst aangaat kun je melden bij de belastingtelefoon:
Telefoon: 0800 - 0543 (gratis)
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Bedenk je wel, dat veel (de meeste) ziekten niet van de buitenkant te zien of te merken zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
digitaal kan ook, toeslagen.fraude.en.toezicht@belastingdienst.nl