Hoe zit dat nou met de servicekosten bij concerttickets?

Ik bedoel, ze adverteren met 'kaartje kost €49,--', bij het boeken komt er nog iets van 4,50 bij, dat is in alle gevallen zo, waarom dan niet gewoon meteen zeggen dat het kaartje 53,50 kost??? En wat zijn precies die servicekosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij concerten denken ze, wat vliegmaatschappijen kunnen dat kunnen wij ook... Iemand die een kaartje wil of een ticket, gaat over de grens om toch maar te slagen in zijn wens... Daar past dus heel goed bijkomende verborgen kosten... En als het medium zich leent voor zulke "oplichterspraktijken" (ik zet dat tussen haakjes), dan zal men het niet nalaten om dat te doen... Als je een pakje boter koopt en je krijgt bij de kassa te horen dat er opcenten zijn die bij dat pakje boter verscholen zijn, dan leg je dat pakje op de toonbank en dan neem je dat niet mee... Maar bij een vliegticker EN bij een concertticket ligt dat anders, daarom dat men die zo doet...

Sevicekosten is in mijn optiek een milde vorm van "oplichting"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De extra kosten die ze voor het gemak "servicekosten" noemen kan van alles zijn. Van kosten voor ondersteunende diensten bij die organisatie, tot het in de enveloppe doen van de kaartjes. Soms zijn die kosten zo belachelijk hoog dat je je afvraagt of ze niet beter efficienter kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de service de lange rij bij de bar en het lauwe doodgeslagen bier dat je krijgt.

Ik heb nog niet meegemaakt dat ze als extra service mee naar het toilet gingen om mijn achterste te vegen...