Hoeveel studietijd voor advocaat?

Na je vwo diploma gehaald te hebben hoelang moet je dan nog verder studeren om een qdvocaat te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27K

Antwoorden (3)

Als het goed is nog 6 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet eerst op het HBO rechten studeren, dat duurt 4 jaar,
daarna komt komt de opleiding tot advocaaat, die duurt 3 jaar.
Als je alles in 1 keer haalt, ben je dus 7 jaar bezig met deze studie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Met een VWO-diploma kan je de universitaire studie rechten direct volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoelang duurt dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minimaal vier jaar, als je alles haalt binnen de tijd die ervoor staat. De meeste mensen doen wat langer over hun studie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om toegang tot de advocatuur te krijgen, moet je een bachelor Rechtsgeleerdheid en een master Nederlands recht op een Nederlandse universiteit hebben afgerond. Bachelor duurt circa 3 jaar en master circa 1 jaar.
Dus 4 jaar totaal op de universiteit en daarna doe je een advocatenstage om advocaat te worden van 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu geef ik een reactie, sorry..
Ik kan hem niet verwijderen helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn reactie klopt trouwens wel, waar jij hbo (4 jaar) zegt, zeg ik universiteit (4 jaar)
Om toegang tot de advocatuur te krijgen, moet je een bachelor Rechtsgeleerdheid en een master Nederlands recht op een Nederlandse universiteit hebben afgerond.

Bachelor: 3 jaar
Master: 1 jaar
Advocaten stage: 3 jaar

Totaal: 7 jaar.