Kan ik als chronisch patient nog medische zaken op het belastingformulier invullen?

Ik ben zelf een chronisch patient, en zie door de bomen het bos niet meer. Ik kon eerst extra kosten voor medische zaken invullen op de belastingaangifte.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De volgende zaken zijn nog aftrekbaar in 2009: genees en heelkundige hulp medicijnen op doktersvoorschrift bepaalde hulpmiddelen vervoer,reiskosten naar dokter of ziekenhuis een dieet op doktersvoorschrift extra gezinshulp extra kleding en beddegoed reiskosten voor ziekenbezoek. Als de gemaakte kosten deels vergoed worden door het ziekenfonds, mag U alleen dat deel aftrekken dat niet vergoed wordt.

Je kunt nu een afspraak maken bij de belastingdienst. Die hebben teams zitten die het voor je invullen. Dan weet je zeker dat er niets over het hoofd wordt gezien.

In 2009 ligt de drempel erg hoog dus je moet wel hele hoge kosten hebben wil je aan 'n aftrekbaar bedrag komen. Als je digitaal je formulier invult krijg je gelijk te zien of er wat aftrekbaar is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100