Hoe bereken ik een stijgings% en hoe maak ik dat visueel?... 90=max score.. start 70 nu 75 = +7,1%.. (5/70)100.. 60 nu 65= +8,3%

Hoe dichter je bij de 90 komt hoe moeilijker een +(stijging) is te realiseren. Bepalen wie de hoogste en beste stijging heeft doorgemaakt (van 70 naar 75 is een betere prestatie) Hoe bereken ik dat en hoe maak ik dat visueel?

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik wil de beste sijging laten zien. van 70 naar 75 is een betere stijging dan van 60 naar 65. Het is qua leeftijd eenvoudiger om van 1 naar 2 jaar te gaan stijging 100% dan van 90 naar 91 =0,11. Beide stijgingen zijn 1 jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoe dichter je bij de 90° komt hoe moeilijker het wordt om verder door omhoog te rijden...

Het stijgingspercentage is de stijging die je per 100 meter moet maken... Dus als je 100 meter rijdt en je gaat 6 meter omhoog, dan is dat 6%... zo zit dat...

De laatste zin in je vraag is me niet duidelijk...

Maar je berekent niets, het neemt het hoogteverschil per 100 meter afgelegde weg en dat is je stijgingspercentage...

Visueel maken kun je dat door het uit te tekenen, dat laat ik aan jou zelf over, nu je weet hoe het zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
"Nu je weet hoe het zit".... LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou hij überhaupt de uitleg bij de vraag gelezen hebben? Ik zou er bijna om lachen als het niet zo triest was.
In een spreadsheet
Kolom a kolom b kolom c kolom d
beginwaarde eindwaarde groei rangorde
100 120 a-b (C/(A/100)

verder kun je dergelijke schema's in grafieken plaatsen.