Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Minuren in de zorg, kost dat vakantieverlof?

Ik heb een min/max contract in de thuiszorg. 18-24 contract. Door de bezuinigingen kom ik iedere week een uurtje of 4 te kort. Nu heeft kantoor het aangevuld tot 18 uur door verlofuren af te schrijven. Mag dit zomaar?? Ik heb nooit werk geweigerd. Het is de bedoeling dat wij allemaal in onze eigen woonwijk werken ivm de reiskosten. Ik heb 2 cliënten buiten mijn woonplaats. Mag er iedere keer vakantie uren af worden geschreven als ik niet aan de 18 uur kom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Te weinig werkaanbod is een risico van de werkgever en minuren mogen dan ook niet worden weggestreept tegen vakantieverlof. (Dat zou namelijk betekenen dat je zelf meebetaalt aan het tekort aan gewerkte uren want vakantieuren hebben natuurlijk ook een geldwaarde.)
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Normaal gesproken niet.
Als de werkgever jou minder uren geeft dan waar jij tenminste recht op hebt (18), dan moet hij je toch voor die 18 uren betalen. Maar... in de de eerste 6 maanden van een arbeidscontract en via de CAO kunnen daar andere afspraken over gemaakt zijn.

Je moet dus even in je CAO kijken (of in je arbeidscontract als je nog geen half jaar in dienst bent).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding