wat zijn opties en futures met beleggen?

Ik wil misschien gaan beleggen, maar ik weet niet wat opties en futures zijn. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je begint met beleggen, kun je je beter richten op beginners-instrumenten. Dus niet meteen met dingen die alleen voor gevorderde beleggers geschikt zijn zoals opties en futures. Begin eens met aandelen en index trackers.

Antwoorden (1)

www.opties-beleggen.nl = Beleggen in opties betekent dat u het recht koopt of verkoopt om in de toekomst aandelen te kopen of te verkopen. Een optie is dus niets anders dan het recht om aandelen in de toekomst de (ver)kopen.

www.belegger.nl = Een future is een termijncontract dat op de beurs wordt verhandeld. Je neemt met dit instrument de plicht op u om over een bepaalde tijd iets te kopen of af te nemen. U kunt bijvoorbeeld futures kopen op aardappelen, koper, goud, obligaties, dollars en olie. De populairste futures onder Nederlandse beleggers is echter de future op de AEX-index, ook wel de FTI genoemd. Met deze future speculeer je op de stijging en daling van de grootste 25 Nederlandse beursfondsen.

Ik adviseer je echter wel om je eerst eens flink te verdiepen voordat je gaat beginnen met beleggen. Mocht je echt serieus willen beleggen en ook van plan te zijn hiermee bakken met geld te gaan verdienen dan kan je de cursus WFT Beleggen overwegen. Hier leer je namelijk gigantisch veel van, daarbij is het een vrij korte cursus en kan je online een samenvatting kopen, kost je een paar tientjes (verdient zich snel genoeg terug).