Kan de reclassering iemand inschrijven bij je in huis ?

Mijn vraag is of de reclassering iemand kan inschrijven bij je in huis. Mijn vriend komt binnenkort vrij met een enkelband. Maar schrijft de reclasering hem dan in hier in huis of moeten we daarvoor zelf naar het gemeente huis om te doen? Het is van belang omdat ik met mijn toeslagen zit en die datum op 1 juli staat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Volgens mij wordt iemand die vast komt te zitten niet uitgeschreven. Hij zal dus nog gewoon ingeschreven staan op het oude adres waar hij ingeschreven staat. Hij krijgt ook een treinkaartje naar de plaats waar hij ingeschreven staat. Als dat niet bij jou is dan zal hij daar ook niet automatisch worden ingeschreven.

Normaal gesproken kan je iemand gewoon inschrijven bij jou in huis door naar het gemeentehuis te gaan. Ik weet niet of het een overtreding is richting de regels die bij zijn enkelband horen om bij jou in te trekken.
Je kunt het beste even bellen met reclassering of het een probleem is als hij zich bij jou in huis gaat inschrijven, je wilt niet voor verrassingen komen te staan!