Mag je jezelf zomaar geluidstechnicus noemen?

Ik ben iemand die veel met geluid bezig is, vooral in theater, toneel, optredens, evenementen, ...

Ik heb hier geen enkele opleiding voor gehad, ik heb alles via ervaring meegekregen.

Weet iemand of ik me nu zomaar een 'geluidstechnicus' mag noemen?
Of is dit een titel die voorbehouden is aan mensen die hiervoor een opleiding gehad hebben?

Alvast bedankt!

Simon

Toegevoegd na 5 dagen:
PS: Weet iemand of dit in België ook zomaar mag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Geluidstechnicus is geen zgn beschermt beroep, dus mag jij je zo noemen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal goed! Zoveel beschermde beroepen zijn er niet dan moet je vooral denken aan notaris en arts.
Maar geluidstechnicus valt duidelijk niet onder beschermde beroepen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt!
Weet u toevallig ook of dit in België ook geld?