Waar kun je een prepaid creditcard kopen voor kinderen?

Waar kun je een prepaid creditcard (of andere soort kaart)voor kinderen/jongeren kopen, waarmee je online dingen mee kunt kopen zonder weet van ouders?
edit: vroeger was er 3v visa voor kinderen en nu heb je paysafecard en neosurf, het probleem is echter waar kan je deze (Of andere soorten kaarten) kopen in een fysieke winkel?
de bedoeling is om online spullen te kopen met die kaart

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Bankieren
3.1K
Amadea
2 jaar geleden
Bij diverse winkelketens zijn cadeaukaarten te koop, die mensen met een bedrag naar keuze kunnen opladen om het vervolgens aan bijvoorbeeld een kind te geven. Dan kan het kind zelf bepalen wat het bij die winkel voor dat bedrag aanschaft.

Antwoorden (2)

Niet. Voor zulke kaarten moet je 18 zijn - juist omdat je ouders hier medeverantwoordelijk zijn controle over moeten kunnen hebben
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Wat ik meer bedoel is dat er vroeger 3v visa was voor kinderen en nu heb je paysafecard en neosurf, het probleem is echter waar kan je deze (Of andere soorten kaarten) kopen in een fysieke winkel.
Amadea
2 jaar geleden
Informatie uit juni 2020: Paysafecards zijn te koop bij
- supermarkten: Albert Heijn, Jumbo, Hoogvliet, Lidl, Spar, Deen, Jan Linders, Plus, Vomar
- tankstations: BP, Shell, Mobil, Firezone, Q8, Lukoil, Avia, Texaco, Total, Tamoil, Argos
- kiosk/tabakszaken: Primera, AKO, Cigo, Tabaktief, Totaal gemak
- overig: Kruidvat, Trekpleister, Freerecordshop, Videoland
Inekez1
2 jaar geleden
Je kunt het kaartje wel kopen in een fysieke winkel, maar dan staat er nog geen tegoed op. En als minderjarige kun je er ook geen tegoed op zetten. Kaartje halen bij een fysieke winkel heeft dan ook weinig zin.
Paysafecard kan je overal kopen waar ze ook beltegoed verkopen (tankstations, supermarkten enz.)