Wat gebeurt er als ik een Zwitserse boete/rekening niet kan betalen?

Afgelopen zomer ben ik betrokken geraakt bij een ongeluk in zwitserland. Hierbij heeft de REGA in actie moeten . Ik ben blij dat ik nog leef. Nu heb ik inmiddels een rekening van 3000euro in de bus gekregen. Deze kan ik never nooit betalen. Ik heb ze gebeld en gevraagd of ik in partjes kan betalen. Dit was ook niet mogelijk.

Mij vraag: wat zou er gebeuren als ik de rekening niet betaal?(omdat ik hem dus niet kan betalen)

een jaar geleden
in: Bankieren
3.5K
ronron1212
een jaar geleden
Wat is rega?
robert1986
een jaar geleden
de REGA is de helicopter reddingsdienst
tinus1969
een jaar geleden
Zorgverzekering bellen
robert1986
een jaar geleden
die vergoeden niets
robert1986
een jaar geleden
er is namelijk onderzoek gedaan naar de oorzaak van het ongeval en daarbij heeft de rechter gezegd dat het mijn schuld was...
tinus1969
een jaar geleden
Bij zorgverzekering doet schuld er niet toe - alleen of het medisch noodzakelijk was
ronron1212
een jaar geleden
Dus het is geen boete maar een rekening voor zorghulp @tinus1969 niet alles zit in je basisverzekering.
tinus1969
een jaar geleden
Maar ik zou iig beginnen met de zorgverzekering te benaderen.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Gaat het nou om een boete vanwege het veroorzaken van het ongeluk, gaat het om een medische rekening voor kosten voor jezelf (dat zou gedekt moeten zijn door je reisverzekering?) of worden de medische kosten van het andere slachtoffer op jou verhaald?
ronron1212
een jaar geleden
@HannekeJanssen een reisverzekering dekt niet automatisch medische kosten dat moet je dan wel hebben meeverzekerd. Dat is bij de meeste verzekerde niet het geval.

Antwoorden (2)

Er gebeurt niets. Alleen in het geval u zich in Zwitserland begeeft kunnen de autoriteiten dwingen tot betaling van de boete.

Als Zwitserland bij de EU hoorde, was het een ander verhaal: als er sprake is van een niet-betwiste vordering op een partij in de Europese Unie, biedt de EBB-procedure in potentie een geschikt middel om die vordering te incasseren.
De EBB-procedure is een uniforme procedure die van toepassing is in de Europese Unie, met uitzondering van Denemarken. Het doel van de EBB-procedure is om incasso van niet-betwiste vorderingen binnen de Europese Unie te vereenvoudigen. De kern is dus dat het moet gaan om een niet-betwiste vordering.
Als er geen verweer wordt gevoerd is het betalingsbevel direct uitvoerbaar. Dat betekent dat een deurwaarder in de desbetreffende lidstaat het betalingsbevel kan executeren. Dat houdt in dat de deurwaarder beslag kan leggen op eigendommen van de debiteur, die eigendommen verkoopt en aan u uitkeert wat u tegoed heeft.
een jaar geleden
Als je een Zwitserse boete/rekening niet kunt betalen, kan de schuldeiser een gerechtelijke procedure starten om de schuld te innen. Als je de schuld niet kunt betalen, kan de schuldeiser ook een verzoek indienen bij de rechtbank om je loon of andere inkomsten te garneren.
9 maanden geleden