Is het wel of niet besparend als je alles wat in de reclame is in de diepvries te doen ?

Want je hebt dan een hele grote diepvries nodig wat ontzettend veel energie kosten bij zich brengt.

Om te besparen zegt men kook wat meer en doe het in de diepvries, maar dan heb je grote diepvries nodig en het weer veel energie om op te warmen in de magnetron.

Wat kun je het beste doen ?

Wel of niet veel spullen kopen in de aanbieding/afgeprijsde artikelen en die in de diepvries doen ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel weeg het om de aanbiedingen die toch lang goed blijven in de diepvries te kopen tegen de energie kosten van de diepvries ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in de vriezer bewaren. Want dan kan je het écht niet meer gebruiken!!! Gewoon in de kast leggen.

Antwoorden (8)

het is alleen verstandig om alleen de dingen mee te nemen die je sowiezo al veel gebruikt;.
niet zomaar alles kopen wat in de reclame is. als je het toch niet vaak gebruikt kost het alleen maar tijd en energie
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Ik ken iemand die dingen kocht die in de aanbieding waren (grote zakken spekkies etc.) die hij anders nóóit had gekocht. Ik heb hem nooit ervan kunnen overtuigen dat hij niet bespaarde! ;)
Nee, alleen kopen wat je binnen afzienbare tijd gaat gebruiken is besparend. Anders loop je een grote kans dat het over de datum raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een kleinere diepvries kun je wat luxe dingen inslaan en invriezen voor een andere speciale dag, of gewoon de kliekjes opslaan. Zo doe ik het. En dat scheelt geld, dat ding draait toch vol of leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Een lege vriezer kost ook energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is elke dag boodschappen doen. Dit is wel het meest intensieve wat je kunt doen, maar je hebt dan wel elke dag verse producten, en heb je de diepvries haast niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt dat niet besparend,want dan ben je met inkopen toch meer kwijt dan het wekelijkse gemiddelde...en je zult altijd zien dat een week of 2 later b.v een andere winkel het nog goedkoper in de aanbieding heeft...dus koop een maal per week wat je voor een hele week nodig hebt en let op de aanbiedingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe voller de vriezer hoe minder stroomverbruik.
je zult alleen je voorraad tijdig moeten opeten anders verdien je nog niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriezer verbruikt per jaar wat minder dan 50 euro (kwaliteitsvriezer).

Zo'n vriezer kost een paar honderd euro, maar daar doe je dan 15 jaar mee. Dus dat kost dan zo'n 20 euro per jaar.

Dus als je elke week 1 euro 50 bespaart op je boodschappen door zo'n vriezer, kom je positief uit :)