Een klant is jarig, wat is het meest attente om mee te reageren?

Het gaat mij hier om een zo goed mogelijke goodwill te creëren bij je klant, zonder dat de band van klant - dienstverlener in geding komt, maar puur om je relatie zo goed mogelijk te houden. Veel bedrijven sturen een mailtje naar een klant. Zit te denken aan een aantal mogelijkheden om hier mee om te gaan;
- e-mailtje sturen met gefeliciteerd
- kaartje sturen met gefeliciteerd
- kaartje sturen met een kortingsbon voor de volgende afspraak
- even bellen naar de klant om hem/haar te feliciteren

Waardoor zou iemand het meest verrast worden en het meest positieve gevoel aan over houden?

Toegevoegd na 9 minuten:
Goed om te weten, het betreft het beroep masseur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Uit ervaring weet ik dat klanten het zeer waarderen als je ze een persoonlijk kaartje stuurt. Je hoeft geen kortingsbon o.i.d. te sturen. Het feit dat je aan ze denkt is al wat waard.

Liever gewoon een kaartje (evt met kortingsbon). Persoonlijk zou ik het niet negatief ervaren als er een kortingsbon bij zit. Bij Sunday's (zonnebanktoko) maakte ik daar altijd dankbaar gebruik van en was het wel een trigger voor mij om weer eens een paar keer te gaan. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100