Dan hebben we alles contant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan stort de bank in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Visser;

Als niemand meer stort maar verder gewoon zijn zaakjes door de bank laat afhandelen gebeurt er niet zo gek veel, want zoveel geld wordt er tegenwoordig niet meer gestort. Anders wordt het als mensen gaan lopen Lakemannen en hun tegoeden gaan opeisen. Dan krijg je een bankrun en je hebt bij DSB gezien hoe dat kan eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan raakt de bank failliet, en Nederland nog meer in de problemen.

En hebben wij in Nederland problemen met geld overmaken want je kan bijna nergens meer je rekening contant betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De euro is een wettig betaalmiddel. Dat betekent dat als je een rekening moet betalen en je loopt naar binnen en legt voldoende euro's op de balie, dan heb je je schuld voldaan. Dat bedrijven dat niet fijn vinden is een ander verhaal. Natuurlijk hebben die liever alles giraal, en communiceren naar de klant dat het alleen nog maar giraal of per automatische incasso kan, maar dat klopt dus niet. Feit is wel dat we steeds minder contant doen. Maar zolang het wettig betaalmiddel is *kan* het overal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als dan de computer uitvalt kan niemand zijn geld ophalen.
Dan krijg je een DSB 2 debakel met een omvang, waar werkelijk niemand op zit te wachten. Want we hebben het hier wel over de 5 systeembanken, waar we het niet over duizenden, of tienduizenden rekeninghouders hebt. Maar systeembanken met miljoenen rekeningen...

En de ABN-AMRO is niet voor niets met staatssteun overeind gehouden. Want alleen daar hebben we het al over 6 miljoen rekeningen. En dat Fortis daarbij ook is overgenomen had er alles mee te maken dat Fortis door de BeNeLux is genationaliseerd. En dat ING een slordige 43 miljard staatssteun heeft gekregen heeft alles te maken met een balansomzet van bijna 14 biljoen euro...

Maar dit gebeurd wereldwijd sinds het omvallen van Lehman Brothers. Want een bankencrisis zoals die van de afgelopen 13 maanden zit werkelijk niemand meer op te wachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld wordt sowieso gestort.!
Niemand betaald tegenwoordig meer cash...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bank overbrugt kwantiteit, tijd en plaats. D.w.z. Jij als investeerder hebt in December 2009 10 miljoen euro nodig en je woont in Groningen. Zonder bank zou je moeten gaan sprokkelen en in alle provincies proberen bedragen te lenen. Een zeer kostbare situatie. Onmogeliojk eigenlijk. De bank is dus gewoon financiele tussenhandel. Het probleem is, dat bank dat vaak te min vinden en nevenactiviteiten ontwikkelen die risicovol zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
Als er geen geld op de bank wordt gestort dan gaat de situatie lijken op grootgrutters zonder toeleveranciers

Ik ken die situatie uit de hongerwinter: voedsel tochten naar het platteland zijn dan noodzakelijk: aardappels uit de Wieringermeerpolder, groene kolen uit de koop van Noord Holland en winterwortels uit Groningen