loonbeslag: wonen in Belgie, werken in NL. hoe gaat dat?

Ik besef me dat er blijkbaar geen beslagvrije voet bestaat voor mensen die werken in NL maar wonen in Belgie. Dus ze kunnen beslag leggen op iedere cent. Klopt dit?
Nu is mijn andere vraag.. als ik in de schuldsanering terechtkom. Is dat dan in NL of in Belgie en hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Dat klopt. De beslagvrije voet geldt alleen als je in Nederland woont. Als je in het buitenland woont mag de deurwaarder je hele salaris vorderen.

Je kunt wel in aanmerking komen voor een beslagvrij deel, dan moet je bij de kantonrechter aantonen dat je niet voldoende andere inkomsten of vermogen hebt om rond te komen. De rechter zal dan een bedrag berekenen waar de deurwaarder geen beslag op mag leggen.