is er een manier om te checken waar ik schulden heb?

Hallo allemaal,

ik woon nou bijna een jaar samen met mijn vriend en het bleek dat hij nogal wat schulden had. De meeste brieven kwamen als een verassing en waren ook van schulden uit 2011 of zelfs nog ouder. Ik kan niet meer tegen de onzekerheid dat er elk moment nog een brief kan komen, met een schuld waarvan we niet weten dat we die hebben. We hebben al een bkr registratie aangevraagd. Maar daarop stonden alleen de schulden van de zorgverzekering en mobiele telefoonabonnement. Nou is mijn vraag of er een manier is om te checken waar je nog schulden hebt? We kunnen ook alles wat mijn vriend ooit heeft gehad op gaan bellen... maar is dit de enige manier? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is er niet.

Ik weet niet hoe je vriend met zijn administratie om gaat,maar als hij alles nog heeft bewaard dan zit er niets anders op dan alles uit te pluizen en als er formulieren of nota's bijzitten hiervan de bedrijven op te bellen of er nog een schuld staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook een financieel /budget hulpverlener vragen. Deze heeft de contacten en toegangen om alle schulden in kaart te brengen. Je machtigt deze instantie dan om namens jou alle bedrijven na te gaan of er nog rekeningen open staan. Meestal stelt deze dan ook betaalregelingen op met die bedrijven. Wel moeten jij en je vriend weten waar eventuele schulden open kunnen staan (hebben ze vragenlijsten voor).

Eventueel kan zo'n bedrijf je ook doorverwijzen naar de schuldsanering.

Laat je wel naar een goede hulpverlener verwijzen. Een werkgever of eventueel de uitkeringsinstantie kan je hierbij helpen.