Kan een maand in de toekomst aangemerkt worden als achterstand?

Bedrijf stelt dat de (voorschot)betaling per 4 maanden vooraf gedaan moet worden. Alleen een automatische incasso kan maandelijks. In de algemene voorwaarden kan ik hier niets over vinden.
--

Betaling 4 maandelijks of automatische incasso kan gezien mijn inkomen / betaaldata niet. Eerder is, via een budgetbeheerplan, afgesproken dat de voorschottermijnen, maandelijks voldaan worden. Officieel is dat plan (oktober 2013) afgerond en heb dit stilzwijgend voortgezet. Bedrijf heeft dit tot vorige maand geaccepteerd.

Nu stelt het bedrijf dat ik achterstand heb op juli 2014. Deze maand ligt in de toekomst. Hier is inmiddels ook een incassobureau (met extra kosten) voor ingeschakeld.

Mijn vraag is of je een maand (in dit geval Juli) dat in de toekomst ligt kan aanmerken als (wettelijk) achterstand.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het ligt er helemaal aan wat er precies is afgesproken. Zoals ik het begrijp is in eerste instantie afgesproken dat er per maand werd betaald, terwijl er nu 'stilzwijgend' is voortgezet.

Het kan zo zijn dat een maand die nog moet komen een achterstand is, maar dat ligt aan wat er destijds is afgesproken. Is er afgesproken dat het 'plan' tot oktober 2013 zou lopen en daarna weer gewoon normaal de vier maanden voorschot voldaan moeten worden, dan is er dus een achterstand...