Een miljoen begrijp ik nog. Maar kan iemand me in begrijpelijke taal uitleggen hoeveel een milliard, biljoen, triljoen is?

Als uitgangspunt heb ik, dat een miljoen 10 X 100.000 is.
En hoeveel bezit Bill Gates, of Oprah Winphrey bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en vergeet ik er dan nog een paar?

Het beste antwoord

Nederlandse Indeling:

Duizend - 1.000
Miljoen - 1.000.000
Miljard - 1.000.000.000
Biljoen - 1.000.000.000.000
Biljard - 1.000.000.000.000.000
Triljoen - 1.000.000.000.000.000.000
Triljard - 1.000.000.000.000.000.000.000

Hieronder zie je de zogenaamde Forbes List met wat de rijksten der aarde "waard" .

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Forbes_list_of_billionaires

Let wel dit geld zit o.a. in bezittingen en vaak in de aandelen welke de persoon heeft in grote bedrijven zoals IBM. Een koersval van een aandeel van bijvoorbeeld 20% heeft grote gevolgen voor deze waarde.

Wat zeker belangrijk om te weten is dat men in de Engelse Angelsaksiche landen met "Billion" "niet 1.000.000.0000.000 bedoelt maar 1.000.000.000 (oftewel het Nederlande miljard). Veel mensen weten dit waarschijnlijk niet.

Er bestaan in US dollars en euro's gemeten dus alleen miljonairs. Niemand is dus "Biljoenair".Dit verklaart ook meteen meteen waarom dit woord in de Nederlandse taal ook helemaal niet bestaat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een miljard is 1000000000 (9 nullen) oftewel 1000 keer een miljoen. Een biljoen is 1000000000000 (12 nullen),
oftewel 1000 keer een miljard of een miljoen keer een miljoen.
Een triljoen is 1000000000000000000 (18 nullen), dit is gelijk aan een miljoen keer een triljoen.
Hier een lijstje:
Miljoen - 10^6
Miljard - 10^9
Biljoen - 10^12
Biljard - 10^15
Triljoen - 10^18
Triljard - 10^21
Quadriljoen - 10^24
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh w8, klein foutje: een triljoen is een miljoen keer een biljoen en niet een miljoen keer zichzelf natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik snap er nog helemaal niets van....
Ik weet zelfs niet eens wat het tekentje: ^ betekent.
Misschien nog iemand iets simpeler?
een miljoen is dus 1000000,of inderdaad 10 keer 100000 dan krijg je 10 miljoen vervolgens 100 miljoen en in plaats van 1000 miljoen zegt men 1 miljard (1.000.000.000),10 miljard ,100 miljard (1.000.000.000.000)1 biljoen enzovoort voor iedere stap opwaarts naar een grotere waarde komt er achteraan een nul bij.
het bezit van de genoemde personen is altijd een schatting van de waarde die hun bedrijf of zaken waard zijn ,de rijkdom houd dan ook niet automatisch in dat dergelijke personen kunnen doen en laten wat ze willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste van de antwoorden die je al hebt zijn helemaal correct al vind ik niet dat je daardoor een idee krijgt hoeveel het is.

Dus ik doe iets anders:
probeer je 1000 euro voor te stellen in bankbiljetten (bijv van 50 euro). Is een flinks stapeltje maar dat gaat nog.

Doe die 1000 euro in een doosje (past wel in een leeg melkpak denk ik.

Stel je 1000 van die melkpakken voor, dan heb je dus een miljoen.

Nu doen we doe 1000 melkpakken samen in een grote krat (goed gestapeld zou het moeten passen in een krat van 1x1x1 m want dat is 1000 liter en een pak melk is 1 l).

stel je 1000 van die kratten voor dan heb je 1 miljard. Dat past volgens mij nog wel in een kleine sporthal.

Daarna kun je trachten 1000 sporthallen op te stapelen en ga zo maar door.

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar zo kun je het misschien een beetje voor je zien.
12 jaar geleden
Het verschil tussen duizend, een miljoen en een miljard kan ik je enigszins duidelijk maken.
Een rijke man zegt tegen zijn zoon: hier heb je een miljoen, je mag er elke dag duizend euro van opmaken.
Na drie jaar staat de jongen weer voor de deur. Pa geld op.
Nu krijgt hij een miljard mee. Daar had hij voor drieduizend jaar genoeg aan.