Kun je vandaag iets bij Praxis kopen met een korting die volgende week geldt?

Ik wil vandaag voor enkele honderden euro's aan spullen kopen bij de Praxis, maar volgende week vrijdag en zaterdag hebben ze ' 20% korting op alles' (heel typisch dat die site gevonden wordt als je erop googled, maar nog niet is vrijgegeven door Praxis zelf, maar dat terzijde).

Kan ik aanstaande vrijdag iemand met de bon terug laten gaan en alsnog die 20% korting krijgen? Of moeten de spullen dan fysiek retour en opnieuw gekocht worden? Of is er nog een andere 'truc' ?

Volgende week kopen is geen optie, want dan ben ik in het buitenland. En de voorwaarden lezen heb ik al gedaan, daar vind ik het antwoord niet.

paulus811
10 jaar geleden
1.5K
bamibal
10 jaar geleden
Waar heb je dat gevonden dan? Ik heb ook nog spullen nodig, maar dan wacht ik wel even.
paulus811
10 jaar geleden
Aiiii maak ik me daar even een blunder van formaat...Ik las vrijdag 28 maar nu blijkt het vrijdag 28 februari te zijn. Ik wacht wel tot Pasen, dan komt de actie vrijwel zeker weer terug.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik was al verbaasd, want die actie ging net in in de week dat ik op wintersport ging :-( Daar baalde ik zelf van! Want ik heb ook nog het e.e.a. nodig.

Het beste antwoord

Nee, dat kan in principe niet !

Wat wel kan is bij de verkoper aangeven dat je voor honderden euro's wil besteden en dat je weet dat er een korting aan komt.

Praat en onderhandel met hem. Wellicht krijg je dan toch je korting alsnog (deels) wel, maar dat is dan (op papier) niet in het kader van de aktie van volgende week.
paulus811
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik vrees dat Praxis niet zo flexibel is, maar je hebt gelijk dat ik het altijd kan proberen.
Ivana
10 jaar geleden
Paulus, alle doe-het-zelfzaken zijn momenteel flexibel. De omzet is sterk afgenomen doordat er weinig huizen worden verkocht en er dus veel minder geklust wordt. De onderlinge concurrentie is groot, vandaar hun kortingen-aanbiedingen, dan komt er tenminste nog iemand en hebben ze i.p.v. 30% nog 20% winst. Speel het scherp en je krijgt je korting absoluut. Vraag meteen naar de manager.
paulus811
10 jaar geleden
thanks voor het meedenken. Ik heb niet veel haast met de spullen en wacht wel op een volgende actie die er ongetwijfeld met Pasen weer zal zijn.

Andere antwoorden (2)

Teruggaan op een later met de bon is helaas niet rechtsgeldig omdat de aankoopdatum in deze geldt en toen was de korting nog niet van kracht.

Je kan jouw probleem bij het bedrijf aangeven en wellicht dat je uit coulance de korting krijgt, echter zijn ze daar niet toe verplicht.

Ook kan je volgens de wet ook niet nu de spullen bestellen en betalen in de "aktieperiode" omdat ook hier de aankoopdatum geldt.

De enige optie is dus je probleem voorleggen aan de medewerkers daar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, je mag je spullen altijd zonder opgaaf van reden terugbrengen, en ik heb het wel eens zien gebeuren dat iemand het trucje wat jij noemt gebruikte waarbij het ook nog lukte. Ik zou het er alleen niet op wagen en gewoon fair blijven. Vraag het voor de zekerheid aan de manager wat je kan doen.