is het verstandig om een gedeelte van mijn hypotheek af te lossen?

Ik ben werkloos en heb nog 1,5 jaar ww.
Maar ik heb meer vermogen dan je mag hebben voor bijstand .
Nu heeft de belastingadviseur mij geadviseerd om een gedeelte hier van mijn hyptheek af te lossen .
Maar heb nu vijf jaar geleden dit huis gekocht is het dan nu wel verstandig om een gedeelte af te lossen omdat ik nu nog niet zoveel heb afgelosd.
En hij zie dat bij bijstand het laatste ww ook bij het vermogen word berekend daarom was het verstandig om nu mijn vermogen te verminderen klopt dit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor zover ik altijd begrepen heb maakt het niet uit. Vermogen is vermogen, of het nu vast in het huis zit of op de bank staat. Bij vermogen wordt ook de auto boven een bepaalde waarde gerekend. Heb je teveel geld op de bank, dan moet je dat eerst gebruiken binnen een redelijke termijn (dwz geen 10000 ineens afhalen om op vakantie te gaan ) Zit het geld in het huis dan zal je dat te koop moeten zetten. Dit geldt niet als u bij ontslag 50 jaar of ouder bent, dan komt u in de IOAW en dan telt het vermogen niet om bijstand te krijgen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100