Wat gebeurt er met het geld wat overblijft na de gedwongen verkoop van je huis door de bank

Stel de bank verkoopt je huis omdat je de lasten niet kunt betalen. Maar je hebt al een gedeelte afgelost, waardoor het bedrag vab de executie verkoop meer oplevert dan de openstaande schuld, wat gebeurt er dan met het overgebleven geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd er rekening mee, dat bij executie verkoop, het bedrag veel lager is dan de taxatie waarde.

Het beste antwoord

In theorie zou het overgebleven geld voor de hypotheeknemer zijn. De bank heeft immers het te innen geld binnen. Maar in de praktijk blijkt helaas vaak dat executiewaarde erg laag is en dat er meer schulden zijn. Bij voorbeeld bij de Belastingdienst (is preferente schuldeiser) en in indien van toepassing de vereniging van eigenaars. Die melden zich direct als een woning executoriaal verkocht wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met hypotheeknemer bedoel ik degene die de hypotheek op zijn naam had staan, de voormalige eigenaar van de verkochte woning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dat klopt maar dat is niet de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ in de eerste zin wordt de vraag beantwoord.
Goed dat de toevoeging erbij staat, want daardoor wordt er duidelijk wat er bedoelt wordt. Er had echter hypotheekgever moeten staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheeknemer
(maar dit wordt veel "fout" gedaan, beter dit woord niet gebruiken omdat de volksmond en de officieel betekenis anders is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, Jackd, je hebt gelijk wat hypotheeknemer betreft. En Ronron, voortaan beter lezen voor je mint.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik heb een reactie geven op je vraag meer niet
Bedankt voor je rare opmerking. Een reactie wil nog niet zeggen dat er een min bij hoort
ronron1212
12 jaar geleden
Misschien moet je even beter lezen wat ik als reactie geef
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Maar je zegt dat mijn antwoord wel klopt, maar geen antwoord is op de vraag. En dat is het zeker wel. Kijk maar naar de eerste zin.
ronron1212
12 jaar geleden
Heeft dat iets met een min te maken die ik zou hebben gegeven dan?????????????????????????????????

Andere antwoorden (1)

Als de schulden betaald zijn er er blijft geld over dan krijg de gene die de hypotheek had dat keurig op zijn of haar bankrekening. Dus dan hou je zelf wat geld over.
ronron1212