Hoeveel mag je belastingvrij bijverdienen naast een 0-uren contract?

Ik heb een 0-uren contract en werk 8 tot 16 uur per week (net iets boven het minimumloon). Omdat het er naar uit ziet dat het eerder minder wordt dan meer wil ik als ZZP-er er wat bij gaan verdienen. Van mijn loon wordt gewoon loonbelasting ingehouden. Hoeveel mag ik belastingvrij bijverdienen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als je al een inkomen hebt is met het belasting vrij verdienen al rekening gehouden. Alles wat je meer verdient daarover moet je belasting moeten betalen.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna goed. Het kan zijn dat het belastingvrije deel -nog- niet is opgemaakt. Dit is maatwerk, dit kun je pas beoordelen als je een kalenderjaar hebt gewerkt, en dus verdient. Dan kun je pas zien hoeveel je exact hebt opgebruikt van je belastingvrije gedeelte.
ronron1212
10 jaar geleden
Reos ze zit net boven het minimumloon geeft ze aan dus is het op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar ben ik het niet geheel mee eens ronron1212. Vraagsteller geeft aan 8 tot 16 uur per week te werken tegen ongeveer minimumloon. Minimumloon in 2014 per maand is 1485,60, dus laten we het afronden op 1500 euro. Als we stellen dat vraagsteller gemiddeld zo'n 12 uur per week werkt. Dan verdient ze op jaarbasis 5.400 met haar baan.
De verschuldigde belasting daarover is 36,25%.
Dat komt neer op € 1.958.
De algemene heffingskorting is al € 2.103 in 2014.
Daar is de arbeidskorting dan nog niet eens bij opgeteld (hoewel verwaarloosbaar bij zo'n bedrag) Het is dus in het geheel niet zeker dat haar heffingskortingen al geheel heeft opgebruikt.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat is maar net hoe je het leest ze kan ook bedoelen dat ze daar net het minimum loon mee haalt.
fisbel
10 jaar geleden
Als Indy123voor de Belastingdienst aangemerkt gaat worden als ondernemer is de 'belastingvrije' voet nog veel hoger dan zo'n € 6000 Er is dan immers de ondernnemersaftrek. Zolang dat niet het geval is moeten de verdiensten bij overige inkomsten worden opgegeven.