Kan iemand advies geven wat ik kan doen nu DUO niet wil helpen?

Mijn vriend is dit jaar later aan een studie begonnen. hij heeft aangegeven dat hij in termijnen wil betalen. nadat DUO de maand erna het geld niet had afgschreven, heeft hij naar duo gebeld en zouden ze alles voor hem regelen. maar de volgende maand precies hetzelfde.

nu staat er opeens een deurwaarder aan de deur en hebben we een boete gekregen. Duo wil ons echter niet helpen. we hebben geen enkele brief of waarschuwing ontvangen. we willen gewoon het lesgeld betalen.

kan iemand ons helpen wat we nu nog kunnen doen of waar we terrecht kunnen aangezien DUO ons niet wil helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
en je weet zeker dat alle contactinformatie en rekeningnummer en dergelijke goed doorgegeven is en bekend daar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, alle afgelopen jaren is het ook goed gegaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met betrekking tot de ingeschakelde deurwaarder: Dat valt sowieso niet meer met de DUO te regelen.
Mijn advies: Neem je verlies en betaal het verhoogde bedrag.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen en je kunt je afvragen of je echt een slepende juridische procedure tegen een semi-overheidsinstelling aan wilt gaan... Met betrekking tot het niet afschrijven: Vraag de DUO rond welke datum de bedragen normaliter af worden geschreven en maak vervolgens iedere maand rond die datum zélf het maandbedrag over.
Heb je meteen bewijs achter de hand dat je aan je betalingsverplichting voldoet. Verder: Zie reactie op eerste antwoord

Antwoorden (1)

als zij nog niet eerder een rekening hebben gestuurd, hoef je de deurwaarde niet binnen te laten etc, deze zal toch de eerder gestuurde facturen moeten tonen.
zolang zij geen fatsoenlijke factuur sturen, niet betalen.

Vraag anders je gegevens op bij hen, dan kun je ze zelf nakijken, of alles goed staat. niet dat je er samen over 6 maanden achter komt dat de post bij de buren terecht kwam, en ze jou de schuld geven.