Hoe wordt ik neonatoloog?

Ik heb mijn Havo diploma gehaald en mijn doel is om neonatoloog te worden. Hoe kan ik dit doel behalen? Zijn er meerder wegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een neonatoloog is een medisch specialist. Je moet dus een vwo diploma behalen, daarna geneeskunde studeren en je daarna specialiseren tot neonatoloog.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om op geneeskunde toegelaten te worden zijn er een paar kleine zijweggetjes, kijk daarvoor eens op ikwildokterworden.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga een jaar naar het Luzac college of de Nieuwe school, kost wat centen maar heb je in een jaar je VWO diploma binnen en kun je gelijk door naar de universiteit.

Via het HBO ben ik bang (tenzij je erg veel ambitie hebt) dat je het niet gaat halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Luzac heeft momenteel een probleem: je betaalt veel geld maar het examen is te makkelijk. Ik zou momenteel niemand adviseren om dat te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Examen is hetzelfde als alle andere (staats)examens, je krijgt alleen veel beter onderwijs op particuliere opleidingen. Particulier onderwijs, is als je het je kunt veroorloven, de beste keuze en basis aan het begin van je carrière. Om nog maar te zwijgen over de connecties die je op deze scholen krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan het recente artikel niet vinden maar een paar jaar geleden was er al ophef over: http://www.aob.nl/default.aspx?id=31&article=48289