Met wat voor lot maak je het meeste kans in de staatsloterij?? (1/5de lot of een heel lot)

Ik wil dus gaan meespelen maar ik twijfel tussen met 1 heel lot meespelen of met 5 1/5de loten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt niet uit maar je hebt meer kans als je meerdere 1/5 loten koopt dan 1 heel lot. Alleen is de prijs die je wint kleiner. Het beste is om met 10 mensen (of minder) samen een straatje te kopen.

Antwoorden (2)

De kans op een prijs is precies even groot, als je echter met een 1/5de lot een prijs wint, krijg je maar 1/5de deel van de prijs.

Toegevoegd na 32 minuten:
Enkel de vraag gelezen en de beschrijving niet goed, de kans met 1 lot is inderdaad even groot, de kans met 5 loten is 5 keer zo groot zoals het 2e antwoord al uitlegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met vijf 1/5 loten maak je veel meer kans op een prijs. Als is de prijs natuurlijk lager dan die van een heel lot.
Koop je tien 1/5 loten (een straatje) voor in totaal € 30, dan win je gegarandeerd elk maand € 9,20. Er vallen namelijk vijf prijzen op de eindcijfers (voor een heel lot: € 5, € 7,50, € 8,50, € 10 en € 15).
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De uitspraak "veel meer kans" is wat overdreven. 5 keer heel weinig kans is nog steeds heel weinig kans. Daarnaast win je met een straatje 1/5 loten geen € 9,20 maar verlies je maximaal € 20,80. Als je slechts 5 1/5 loten koopt kun je zelfs zomaar geen prijs hebben. Overigens is er niks mis met het antwoord maar "c'est la tone qui fait la musique".
Reddie
10 jaar geleden
@mullog, C'est le ton qui fait la musique ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn Frans was nooit mijn sterkste kant :-)