Kan ik aangifte doen tegen mijn bewindvoerder ?

Ik heb 4 brieven ontvangen van deurwaarders .. dat ze beslag willen gaan leggen. Nu heb ik mijn bewindvoerder er over gebeld maar ze neemt niet op . Op de email reageert ze ook niet . Ze betaald geen 1 deurwaarder .. kan ik hier aangifte van doen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
* ze is met alles heel slordig ! Als je haar na 2 weken aan de telefoon krijgt zegt ze dat ze op het moment druk is en later terugbelt .. en van dat terugbellen komt helaas nooit wat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lijken mij geen brieven van deurwaarders, maar van incassobureaus.
Als er geen vonnis van een rechter is kan er ook geen beslag worden gelegd. Is er een vonnis?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er komt 5feb. Een belastingsdeurwaarder langs om beslag te leggen op mijn spullen

Antwoorden (2)

Aangifte doen bij de politie helaas niet.
Je kunt het wel schriftelijk contact met je bewindvoerder opnemen dat ze moet reageren. Doe dit wel beter aangetekend.
Doet ze dit dan nog niet kun je een brief naar de kantonrechter (aangetekend) sturen en daarin uitleggen waarom ze haar werk niet goed doet.
Deze zal zich dan over de zaak buigen en de bewuste bewindvoerder ter verantwoording roepen.
Is er nu echt sprake van een malafide bewindvoering kan je altijd aangifte doen bij de politie vanwege oplichting.
6 jaar geleden
Als u uw beschermingsbewindvoerder niet vertrouwt, bijvoorbeeld omdat u vindt dat deze uw geld en goederen niet goed beheert doe dan aangifte bij de politie.

Als een rechter u onder beschermingsbewind heeft geplaatst hebt u daarvan een beschikking (een officieel besluit van de rechter) gekregen.
Als uw bewindvoerder door de kantonrechter is benoemd kunt u een klacht indienen bij de rechter door wie de bewindvoerder is benoemd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Plus! Uit belangstelling: "4 brieven ontvangen van deurwaarders .."
Dat klinkt dringend.
Is er ook op de een of de andere manier spoed bij te krijgen ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In de vraag is sprake van een bewindvoerder.
Als er MSNP of WSNP is uitgesproken dan vallen alle schulden voor de datum van de uitspraak onder de schuldsanering. Op dat moment mag er geen beslag meer worden gelegd op deze schulden. Voor de Belastingdienst geldt een uitzondering.
Ligt het belastingjaar waar de aanslag over gaat deels vóór of in zijn geheel ná de ingangsdatum van de schuldsanering dan dient deze aanslag helemaal zelf betaald te worden.
xLouise1 moet hier beslist over in contact komen met de bewindvoerder. Geeft deze geen gehoor dan direct contact opnemen met het Juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/schulden-oplossen/bewindvoerder-wsnp/ Proberen de beslaglegging te vorkomen door bv.
bezwaar te maken tegen de belastingaanslag waarvoor het dwangbevel is uitgevaardigd. De belastingdeurwaarder vragen de executie aan te houden totdat op het bezwaar is beslist.
Als de bezwaartermijn van de aanslag al is verstreken dan direct een schriftelijk verzoek bij de belastingdienst indienen voor kwijtschelding, betalingsonmacht melden, vraag uitstel van betaling aan. Neem in ieder geval contact op met het Juridisch loket over de inbeslaglegging
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/