Kan ik aangifte doen tegen mijn bewindvoerder ?

Ik heb 4 brieven ontvangen van deurwaarders .. dat ze beslag willen gaan leggen. Nu heb ik mijn bewindvoerder er over gebeld maar ze neemt niet op . Op de email reageert ze ook niet . Ze betaald geen 1 deurwaarder .. kan ik hier aangifte van doen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
* ze is met alles heel slordig ! Als je haar na 2 weken aan de telefoon krijgt zegt ze dat ze op het moment druk is en later terugbelt .. en van dat terugbellen komt helaas nooit wat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Aangifte doen bij de politie helaas niet. Je kunt het wel schriftelijk contact met je bewindvoerder opnemen dat ze moet reageren. Doe dit wel beter aangetekend. Doet ze dit dan nog niet kun je een brief naar de kantonrechter (aangetekend) sturen en daarin uitleggen waarom ze haar werk niet goed doet. Deze zal zich dan over de zaak buigen en de bewuste bewindvoerder ter verantwoording roepen. Is er nu echt sprake van een malafide bewindvoering kan je altijd aangifte doen bij de politie vanwege oplichting.

Als u uw beschermingsbewindvoerder niet vertrouwt, bijvoorbeeld omdat u vindt dat deze uw geld en goederen niet goed beheert doe dan aangifte bij de politie. Als een rechter u onder beschermingsbewind heeft geplaatst hebt u daarvan een beschikking (een officieel besluit van de rechter) gekregen. Als uw bewindvoerder door de kantonrechter is benoemd kunt u een klacht indienen bij de rechter door wie de bewindvoerder is benoemd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100