Hoe zeg je "Bel20 sloopt 3000 punten" in eenvoudige mensentaal?

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad geen idee wat dit mag betekenen, snap er echt helemaal niks van.. Moet duidelijker kunnen

Antwoorden (1)

De beleggingsindex van de 20 meest belangrijke aandelen die worden verhandelt aan de aandelenbeurs euronext in Brussel heeft een waarde bereikt van meer dan 3000 punten.

(n.b. ze zitten er trouwens nu weer onder)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
wat is
- beleggingsindex
- euronext
- "punten"
en welke consequenties heeft het als ze meer dan 3000 punten "slopen". Heeft dit bv gevolgen voor de aandeelhouders? voor de beurs?
Waarom gebruikt men trouwens de term "slopen"?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergeet waar ligt Brussel ;-) Probleem bij dit soort vragen is altijd wat is het niveau van de taal en het begrip waarin je een en ander wil uitleggen, ik kan snappen dat mijn antwoord wat abstract is, maar naar wat voor niveau ben je op zoek?
liveisgreat
10 jaar geleden
hahahaha, LOL.
ja voor mij blijft het abstract.
In de jaren 80 jaren als correctrice gewerkt bij o.m. De Tijd, Maar bij die krant de helft van de tijd niet geweten wat ik las omdat ik zo gefocust was op de taal.
Maar nu wil ik het dus gewoon weten. Ik ben absoluut leek, maar wil dus die artikels beginnen te verstaan.
Plus er ook over kunnen communiceren. Mijn weerstand tegen deze financiële wereld laten varen. Maar dan moet ik hem wel begrijpen....
Dus lees ik af en toe nog eens digitaal De TIjd, maar begrijp dus nog altijd niet alles wat erin geschreven wordt.