mag ik als zzp'er de bedrijfsbus van mijn opdrachtgever gebruiken , lenen of huren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Het verstandigste is om de bus te huren van de opdrachtgever, gebruik je hem zonder betaling kan het belastingtechnisch gezien worden als een inkomen.

Dus ja je mag de bus van de opdrachtgever gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als zzp'er dien je ervoor te zorgen dat je arbeidsverhouding er niet als een dienstbetrekking uit ziet. Een van de herkenningspunten is dan het zelf zorgen voor materialen, gereedschappen en materialen. De zzp'er met een administratieve functie moet dus z'n eigen laptop of tablet meebrengen naar z'n opdrachtgever.

Ik zou zeggen:
huren: mogelijk (opdrachtgever stuurt factuur voor huur).
Gebruiken/lenen: niet doen, geen schijn opwekken van een verkapt dienstverband.
Computoon
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Beetje lastig als je de administratie doet bij een bedrijf dat staat op het netwerk en meestal worden daar geen andere laptops op toegelaten dan de bedrijfseigen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe dient het dan te gaan in het transport? Vaak hebben de rijders wel zelf een trekker maar de oplegger komt van de opdrachtgever.