Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik als zzp'er de bedrijfsbus van mijn opdrachtgever gebruiken , lenen of huren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het verstandigste is om de bus te huren van de opdrachtgever, gebruik je hem zonder betaling kan het belastingtechnisch gezien worden als een inkomen.

Dus ja je mag de bus van de opdrachtgever gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als zzp'er dien je ervoor te zorgen dat je arbeidsverhouding er niet als een dienstbetrekking uit ziet. Een van de herkenningspunten is dan het zelf zorgen voor materialen, gereedschappen en materialen. De zzp'er met een administratieve functie moet dus z'n eigen laptop of tablet meebrengen naar z'n opdrachtgever.

Ik zou zeggen:
huren: mogelijk (opdrachtgever stuurt factuur voor huur).
Gebruiken/lenen: niet doen, geen schijn opwekken van een verkapt dienstverband.
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Beetje lastig als je de administratie doet bij een bedrijf dat staat op het netwerk en meestal worden daar geen andere laptops op toegelaten dan de bedrijfseigen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe dient het dan te gaan in het transport? Vaak hebben de rijders wel zelf een trekker maar de oplegger komt van de opdrachtgever.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding