Moet je betalen om geld te storten als particulier?

Ik ben kort geleden jarig geweest, en heb het verjaardagsgeld nog thuis liggen.
Normaal gesproken stort ik dit altijd op de bank zodat het veilig is. Nou hoorde ik echter gisteren dat je moet betalen om geld te storten (of dat dat als bedrijf zijnde of als particulier zijnde was weet ik niet. Als bedrijf zijnde is me bekend).
Kan iemand bevestigen dat dit klopt? Of nog veel liever ontkennen?
De bank waar ik het wil gaan storten is de Rabobank.

10 jaar geleden
15.9K

Het beste antwoord

De site van de Rabobank zegt er het volgende over:

"Bij de geldstortautomaten van de Rabobank kunt u met uw Rabo WereldPas muntgeld en biljetten storten op uw eigen betaal- of spaarrekening. Hier kunnen kosten voor worden berekend. U kunt kiezen of u eurobiljetten, euromunten of beiden wilt storten in een transactie. Tegen betaling kunt u ook geld op een Rabobankrekening van iemand anders storten."

"Eerste zes stortingen per jaar op eigen betaalrekening gratis
Extra stortingen op eigen betaalrekening € 6,30 per extra storting

Storten op een betaalrekening van iemand anders € 9,00 per storting

Het storten op een Rabo JongerenRekening en Rabo TopKidRekening is altijd gratis. Het rechtstreeks storten op een spaarrekening is niet voor alle spaarrekeningen toegestaan. Voor de rekeningen waarop storten is toegestaan, is dit gratis."
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de Rabobank kun je per jaar 6 keer gratis storten op je eigen betaalrekening. Pas daarna zijn er kosten aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de geldstortautomaten van de Rabobank kan je met jouw Rabo WereldPas muntgeld en biljetten storten op je eigen betaal- of spaarrekening. Hier kunnen kosten voor worden berekend. De eerste zes stortingen per jaar op je eigen betaalrekening zijn gratis. Voor extra stortingen op eigen betaalrekening betaal je daarna € 6,30 per storting.
Het rechtstreeks storten op een spaarrekening is niet voor alle spaarrekeningen mogelijk. Je kunt contant geld storten op de volgende spaarrekeningen: Rabo Doelsparen, Rabo RegenboogRekening, Rabo SpaarRekening en Rabo SpaarVrijRekening.
Amadea