Kun je 112 sms-en?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen voor mensen die slecht(er) horen zou het 'n uitkomst zijn. Wie weet zit je in nood en je kan jezelf niet verstaanbaar maken omdat je de 'dader' anders laat weten dat je 112 belt! 'n Plus voor je vraag

Antwoorden (6)

Neen.
Het niet gebruiken van SMS voor noodoproepen heeft 2 redenen:
* de SMS-service wordt slechts voor 85 % als dienst gegarandeerd: je weet dus nooit of het bericht is afgeleverd
* tussen het verzenden en ontvangen van SMS-berichten kan een behoorlijke tijd liggen die dan verloren gaat
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, want op
http://www.112.nl/actueel/nieuws--en/1-1-2/communiceren-met
staat nog steeds dezelfde tekst als hierboven.
Nee. Dit zou ontzettend onhandig zijn. Bellen gaat veel sneller meestal en bovendien krijgen telefonistes geen indicatie van paniek, Ernst enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zie onderstaande tekst uit een recent raport van de Europese Unie.
Het is echter voor doven en dergelijke gebruikers niet echt van toepassing omdat die dus een alarmknop hebben, zoals in het stukje staat aangegeven.

In the Netherlands, disabled users have at their disposal a service that triggers a 112 call if an alarm button is pushed. This service includes transmission of GPS coordinates and the identity of the registered caller.
In the Netherlands and Sweden as well as, partially, in Italy it is possible to reach 112 using text telephones.

Toegevoegd na 26 minuten:
Je hebt dan wel een tekst-telefoon nodig. Dit zal dus waarschijnlijk niet met elke GSM werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat dit geen SMS-sje is. Maar weet dat niet zeker.
Ik betwijfel of het wel is ingevoerd. Maar als normale GSM-gebruiker kun je in elk geval niet SMS-en. Ja, het kan wel, maar niemand leest het :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja of het werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik ga dat niet proberen ;-) Maar mijn bron is officieel en best wel recent, al garandeert dat niks natuurlijk.
Het kán op zich wel.
het heeft alleen geen effect.
mijn vorige telefoon had er nogal eens een handje van ongevraagd sms-jes te sturen. alstie maar even klem zat ergens bleek ik sms-jes gestuurd te hebben. meestal naar mezelf, en lege berichtjes dus.
tot mijn grote schrik zag ik toen ook wel eens dat ik sms-jes naar 112 gestuurd had; net zo blanco.

gelukkig hebben ze daar nooit op gereageerd, hoewel ik dat ook wel weer gek vond. je zou maar gekidnapt zijn, of welke andere situatie dan ook waarin je vanwege gevaar niet kan praten, en dan kan je ze dus niet eens sms-en?!
best vreemd.
maar bij mensen die vergeten hun telefoon te versleutelen en waarbij door andere bewegingen dat ding per ongeluk zelf wat gaat versturen, is 't wel prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar je kan wel informatie aanvragen via 112 sms alert.

http://www.112smsalert.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, dit staat er los van. Waardeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin zeg, houd dat antwoordt maar in je broekzak.
De 112-centrales in Nederland beschikken niet over een SMS-voorziening waarvan doven en slechthorenden gebruik kunnen maken. Wel is er een teksttelefoon 0800-8112.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antwoord is dus Nee.