Kan ik zo maar van reisverzekering switchen?

Ik heb al twee vakanties gereserveerd, nu wil ik wel verzekerd blijven dat door ziekte of andere calamiteit ik geld terug krijg als de vakantie gecanceld moet worden.
Is het zo dat de kosten van de eerder afgesloten vakanties ook door een nieuwe verzekeringen gedekt worden?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het gaat om een doorlopende reisverzekering

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je dat aangeeft bij het afsluiten van de verzekering dan kan dat ja. Geef aan dat je een annulerings verzekering wil voor als je bv ziek wordt, vraag goed naar de voorwaarden zodat je niet voor verrassingen komt te staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij beschrijft is niet een reisverzekering, maar een annuleringsverzekering.

Je hebt het over switchen. Hier maak ik uit op dat je al zo'n verzekering hebt?
Als je die al wel hebt afgesloten, heb je die puur los voor de betreffende reis afgesloten of heb je een doorlopende annuleringsverzekering?
In het eerste geval is alleen die reis gedekt door de betreffende annuleringsverzekering.
In het tweede geval, als je dus al een doorlopende annuleringsverzekering hebt, dan kun je wel een andere annuleringsverzekering nemen, maar dan moet je hem in laten gaan op de datum waarop je oude verzekering afloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou naar de maatschappij toegaan, waarbij je die doorlopende reisverzekering hebt afgesloten/lopen, en met hen overleggen, hoe je hieraan een annuleringsverzekering voor je twee vakanties kan koppelen. Ik denk, dat je dan goedkoper uitbent, dan dat je voor iedere vakantie een annuleringsverzekering afsluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een doorlopende annuleringsverzekering afsluit, dan zijn de vakanties gedekt, die nog gemaakt moeten worden. Het moment van boeken is dan niet van belang.

Een doorlopende annuleringsverzekering is al snel goedkoper, dan het afzonderlijk afsluiten van een annuleringsverzekering per vakantie.

Wel is het zo, dat mocht je nu twee annuleringsverzekeringen hebben, waarbij de voorwaarden van de tweede verzekering meer aan je wensen voldoet, je eventuele kosten slechts bij een van de twee verzekeringen kan declareren. Je kan dus niet dubbel declareren. Dit staat in de voorwaarden.

Raadzaam is altijd, om van tevoren goed te informeren, over de voorwaarden van een verzekering. Wanneer en hoeveel wordt er uitgekeerd. Dit kan per verzekering enorm verschillen. Voorkom dat je voor verrassingen komt te staan.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Sinds kort is het mogelijk een verzekering die minimaal een jaar gelopen heeft per maand op te zeggen! Je bent dus niet meer gebonden aan een vervaldatum. Let wel: alleen toe te passen bij een doorlopende reis/annuleringsverzekering. voor een kortlopende verzekering geldt dit niet, die geldt alleen voor de duur dat je deze afgesloten hebt.