Is het al zeker dat iedereen met een Wajong 5% moet inleveren? Ook al je bv 15 uur per week werkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Stel je krijgt van de Wajong € 900 per maand. Jij werkt 15 uur per week en verdient daar € 400 per maand hiermee. Dan wordt je nog € 500 aangevuld tot de € 900 dus. Je levert niets in, je werkt ervoor en dit krijg je er dus niet nog eens bovenop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook met een Wajong uitkering mag je een bepaald percentage van je salaris, bovenop je uitkering houden. Als je werkt, heb je dus een hoger inkomen dan als je niet werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk met de nieuwe plannen van het kabinet. Dat iedereen met n Wajong in de toekomst 5 % moet inleveren.. Is dat al zeker?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plannen gaan pas met zekerheid door als ze aangenomen zijn in de Eerste kamer. Zo ver is het nog niet. Bovendien verliezen alleen mensen met arbeidsvermogen 5%, mensen die na herkeuring geen arbeidsvermogen hebben blijven op 75% WML zitten.
Bedoel je 5% afgekeurd ? Dan is er een wat grotere kans dat je in de bijstand terecht komt als het goed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begeleid iemand met een Wajong . Zij kan 20 uur per week werken maar werkt 15 uur per week. Ik las in de nieuwe plannen van her kabinet dat iedereen met n Wajong 5% gekort wordt. Maar is het al zeker dat dit wordt uitgevoerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat klopt zie volgende: Kabinet en coalitie hebben maandag een akkoord gesloten met de oppositiepartijen D66, ChristenUnie en SGP over aanpassing van de bijstandsplannen en wijzigingen in de Participatiewet. Zo is afgesproken dat jonggehandicapten (Wajong'ers) weliswaar worden herkeurd en 5 procent van hun uitkering moeten inleveren, maar niet in de bijstand belanden.
fisbel
10 jaar geleden
Bron: http://www.nu.nl/politiek/3691866/akkoord-aanpassing-plannen-bijstand-en-wajong.html