Krijg ik nog steeds een uitwonende studiebeurs als ik bij mijn vriend en zijn ouders ga wonen?

Op dit moment woon ik op mezelf maar vanwege omstandigheden kan ik hier niet blijven en terug naar één van mijn ouders is ook geen optie. De ouders van mijn vriend hebben aangeboden dat ik tijdelijk daar kan wonen, maar kan ik hier ook uitwonende studiefinanciering ontvangen? En heeft dit ook consequenties voor mijn schoonouders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Ja, de stufi hoeft toch niet te weten wat de verhouding is tussen jou en de verhuurder (interessert ze ook niks). Als je niet ingeschreven staat bij een van je ouders, ben je uitwonend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitwonend is als je niet meer bij je ouders woont.En Dan maakt het niet uit waar je dan staat ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast bovenstaande antwoorden, je bent dan inderdaad uitwonend, zou het voor je schoonouders kunnen betekenen dat zij huur, als jij die gaat betalen, op moeten geven aan de belastingen. Als je dat niet hoeft heeft het voor hen geen consequenties.

Studiefinanciering wordt niet gezien als inkomen dus ook niet meegeteld voor een eventuele huurtoeslag als dat van toepassing is.

Ik weet niet hoe oud je bent. Ben je 18 of ouder, denk er dan aan je te verzekeren voor de ziektekosten. En je zorgtoeslag aan te vragen. Dat kun je ook zelf doen, ook al betaalt een van je ouders je ziektekostenpremie nog.