Kan er nu geld van mijn rekeningen worden geschreven?

Er wordt binnenkort 13 euro van mijn rekeningen geschreven. Ik heb maar 5 euro op mijn betaalrekening. Ik kan niet rood staan.
Wat gaat er gebeuren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hangt er vanaf. De belastingdienst en de bank kunnen het wel afschrijven. Een reguliere incasso kan dit niet.

Als je niet rood kunt staan zal er dus op het moment zelf geen geld worden afgeschreven. Je zult dan een bericht krijgen dat ze het op die en die datum opnieuw proberen. Je doet er goed aan er voor te zorgen dat er dan wel geld is want als dit geld is dat je echt moet betalen ontslaat geen geld op je rekening hebben je niet van de verplichting om te betalen. De vervolg stappen kosten nl over het algemeen geld. Ze zullen aankondigen dat ze het bedrag gaan verhogen en voor een bedrag van 13 loop je het risico dat de verhoging meer is dan het bedrag zelf. Is het geld bestemd voor de aanschaf van een aankoop die je nog niet hebt en die wordt verstuurd als het geld er is, is er een kans dat ze de aankoop cancellen. Dan hoef je niet te betalen maar je krijgt ook niks.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100