Ik heb bij mijn bank een aanvraag gedaan voor oversluiten van leningen,dit is afgewezen. Is het onbegonnen werk om nog verder te zoeken? (zie uitleg)

Ik heb geen negatieve BKR notering,volgens de bank zit ik al op het limiet bedrag wat ik zou kunnen lenen.
Toch wil ik graag mijn huidige kredieten oversluiten bij een maatschappij.
Maar mijn vraag is,omdat mijn huidige bank mijn verzoek heeft afgewezen is het dan onbegonnen werk om bij andere krediet verstrekkers een offerte aan te vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1K

Antwoorden (3)

Nee altijd proberen. Wel duidelijk aangeven dat het om het oversluiten gaat van bestaande leningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is het niet. Verschillende aanbieders hebben verschillende richtlijnen die ze aanhouden. Het kan zijn dat u bij een andere kredietinstelling wel terecht kan (al dan niet tegen een hogere rente).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hor, je kunt het altijd bij andere banken proberen.
Het wil niet zeggen dat wanneer je eigen bank het niet wilt dat andere banken het ook niet doen.
Wat de andere bank alleen wel zullen eisen is dat je salaris daar binnen gaat komen, dus dan zul je wel alles moeten overhevelen, maar dat is het minst van je zorgen denk ik.

Je hebt natuurlijk ook van die financieringsmaatschappijen die het misschien willen overnemen. Bedenk dan wel goed dat de voorwaarden en rente misschien niet zo gunstig zijn, dus dat moet je wel even goed uitzoeken. Succes!