Kan je ergens lenen als minderjarige?

Ik heb snel geld nodig maar ik zou niet weten hoe, kan je ook geld lenen als minderjarige ook al is dit niet verstandig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer het eens bij je ouders. Als die achter het bestedingsdoel van het geld staan kan je ze vast wel vast overtuigen je wat geld te lenen.

Je kan geld lenen van je ouders.

"Iemand moet meerderjarig, dus 18 jaar of ouder of gehuwd zijn om een persoonlijke lening, een doorlopend krediet, een hypothecaire lening en dergelijke to kunnen afsluiten." (En da's maar goed ook, denk ik dan.) Mocht je geld nodig hebben, dan kun je het beste ergens een bijbaan zoeken en het geld bij elkaar sparen. Of, als ze ermee akkoord gaan, in een acute noodsituatie een beroep doen op de ouders. Ik vraag me overigens af hoe je als minderjarige zodanig in de schulden kunt komen dat je geld nodig zou hebben, je bent als minderjarige nog handelingsonbekwaam. Toegevoegd na 1 minuut: Ah ja, het kan natuurlijk ook zijn dat je iets gewoon wilt kopen. Sparen is dan toch het beste advies.

Je bent jong en ne wilt wat! Fouten in het leven dat maakt iedereen! Probeer het bij je vrienden, kennissen, officiële instanties lenen geen geld uit aan minderjarigen. Succes!!!

Afgezien van je ouders is volgens mij de enige instantie die leent aan minderjarig DUO en dit alleen ten behoeve van je studie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100