Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een kredietbank rente berekenen over administratieve / service kosten?

Ik heb een kredietcard van een kredietverstrekker. Er staat geen bedrag open. Heb dit nu eigenlijk achter de hand voor echte noodgevallen.

Nu heb ik het volgende;

Ik betaal jaarlijkse servicekosten voor de kaart met nog wat andere administratieve kosten.

Deze kosten worden van mijn besteedbare bedrag afgehaald waardoor ik dus eigenlijk 15% rente betaal over de administratieve / service kosten.

Nooit een aanmaning ontvangen of nalatig geweest, alles wordt eigenlijk automatisch afgeschreven.

Mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Natuurlijk mag dat. Je betaald namelijk rente over het saldo van de aangegane lening. Het maakt niet uit hoe de is opgebouwd of dat nu een betaling voor een vakantie, een halfje brood of te betalen administratiekosten zijn.

n.b. meestal heb je en maand de tijd om te betalen voordat de rente begint te lopen, dus als je op tijd betaald heb je het hele probleem niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding