Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een werkgever ongevraagd mijn contract wijzigen?

Ik werk al 8 jaar bij mijn werkgever, 7 jaar als verkoopster B en het laatste jaar als Assistent Bedrijfsleider in opleiding. In deze opleiding werd ik begeleid door mijn Bedrijfsleider die zelf ook in opleiding is. Een bijzondere keuze vanuit het management. Nu ben ik het afgelopen half jaar niet begeleid omdat mijn bedrijfsleider zelf ook gewoon veel nog niet weet. Heb het meerdere malen aangekaart bij de regiomanager maar die heeft er niks mee gedaan. Nu is er nadat ik aangekaart heb dat het zo niet werkt ook omdat er een " moeilijk team" rondloopt besloten dat ik beter kan stoppen in het huidige filiaal. Nu krijg ik twee opties vanuit het management :1 ik kan caissière worden in een ander filiaal voor 24 uur ipv 38. Of 2 het arbeidscontract wordt beëindigd dmv een vaststelling van overeenkomst.
Mag dit zomaar? De fout ligt hier niet alleen bij mij, en ik heb toch op z'n minst recht op een functie op vergelijkbaar niveau met een passend salaris en uren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, een werkgever kan en mag niet eenzijdig een arbeidsovereenkomst wijzigen.

In de overeenkomst zijn de wederzijdse voorwaarden vastgelegd die betrekking hebben op de aangegane arbeidsrelatie.
Daarin zijn o.m. omschreven de wekelijkse contractuele arbeidsduur, de duur van de overeenkomst (tijdelijk of onbepaalde tijd), de standplaats in hoofdzaak (waar te werk gesteld) en evt. mogelijke tijdelijke te werk stelling op andere plaatsen van het bedrijf.
Daarnaast een functieomschrijving alsmede het overeengekomen aanvangssalaris.