Hoe zit het met erfrecht als een van je ouders is overleden, je andere ouder is hertrouwt maar sterft eerder dan je stiefouder?

Toegevoegd na 3 minuten:
En wat gebeurd er als de stiefouder hertrouwd en alles op de naam van zijn/haar partner zet? Iset dan mogelijk dat je nooit je erfenis krijg omdat alles zogenaamd in bruikleen is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Voorheen was je als kind dan in je voordeel. Vanaf 2003 de stiefouder. Tenzij anders bepaald in het testament van de overledene. Het enige wat je kan doen is aanspraak maken op het Vruchtrecht. Bij een nieuwe partner kan er aanspraak worden gemaakt op Conservatoir Beslag.