Paypal rekening beperkt, wat nu?

Mijn Paypal rekening is sinds kort beperkt omdat ik te veel geld heb ontvangen in een korte tijd. Ik heb een webwinkel geopend om te kijken of het wat kon worden. Het liep plots heel hard en heb 2500 euro ontvangen in één maand. Ik ben nu gestopt omdat dit te veel geld is en ik er geen bedrijf van wil maken. Dit was zegmaar een uit de hand gelopen test.

Nu is mijn Paypal rekening beperkt, geblokkeerd. Ik kan mijn rekening weer openen als ik allerlei gegevens verstrek. Nu heb ik mijn gegevens, kopie van ID en alles gegeven. Bij de laatste stap moet ik een KVK nummer invullen. Ja, leuk... die heb ik niet. Ik lees nu op internet dat heel veel accounts zomaar zonder pardon worden geblokkeerd en dat mensen onmogelijk nog bij hun geld kunnen en omdat de voorwaarden zo geschreven zijn dat ze geen poot hebben om op te staan.

Ik moet mijn klanten voorzien van producten, waar ik nu geen geld voor heb omdat mijn rekening dicht zit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Antwoorden als; 'vraag een kvk nummer aan' of 'bel PayPal' zit ik nu niet op te wachten. Danku.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al geprobeerd een setje nullen in te voeren?

Het beste antwoord

Dat formulier om documenten en gegevens vast te leggen is geautomatiseerd en stuurt het niet door als je het veld 'kvk' nummer openlaat.

Je zult PayPal persoonlijk moeten contacteren om af te kunnen wijken van dat standaard formulier.

Willen ze het niet, dan... volgens de wet, heel concreet:

mogen zij (als niet-staatseigen financiele instelling) geen tegoeden achterhouden of bevriezen zonder rechterlijk vonnis van bevriezing,

zij mogen je de toegang tot hun diensten als bedrijf ontzeggen maar hiertoe beperkt,
en moeten hoe dan ook je tegoed vrijgeven. Ookal staat in hun voorwaarden van niet, (algemene) voorwaarden van een bedrijf (Paypal is niks anders officieel) kunnen niet tegen de wet zijn.

Tevens denk ik dat als je het hebt over kvk nummer invullen dat je een zakelijke rekening (Premier) upgrade hebt uitgevoerd. Probeer eerst eens deze om te zetten naar prive type (als dit lukt ivm blokkade?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ga ze dan maar zo even bellen. Met KvK nummer bedoel ik ook echt KvK nummer. Ik moet gegevens uploaden om mijn KvK nummer te bewijzen, die ik niet heb. Logica deze dagen...