12 jaar samen gewoond heb alles betaald wat krijg ik als we uit elkaar gaan?

alles altijd betaald van eten tot wonen wat mag ik mee nemen als ik weg ga?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jullie een samenlevingscontract hebben, dan zullen hierover afspraken gemaakt zijn. Hebben jullie dat niet, dan is alles wat echt van jou is, van jou en alles wat echt van je ex is, van je ex (bijvoorbeeld kleding, klokje van moeder gekregen). De rest verdeel je in overleg, je kunt dat doen naar waarde, dus zodat je voor evenveel geld spullen mee krijgt, maar ook naar emotionele waarde. Kortom, je zal dit samen met je ex zo eerlijk mogelijk moeten verdelen. In de link enige tips.

Bronnen:
http://www.eindesamenwonen.nl/inboedel-boe...

Ik denk niet dat het er iets toe doet of jij altijd alles hebt betaald. Dat is een onderlinge afspraak geweest of een vrijwillige daad. Als je dat nooit hebt gewild, had je dat tijdens het samenwonen moeten vertellen en blokkeren. Als jullie uit elkaar gaan wordt het een kwestie van het 'mijn en dijn'. Dan neem je mee wat van jou is en wat je zelf hebt gekocht. Je neemt niet mee wat je aan de ander geschonken hebt. Sterkte met de verdeling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100