Nee, het slijpen van schaatsen valt onder het standaardtarief van 21%.

Schoeisel en lederwaren repareren vallen onder het 6% tarief. Klik je op die link op de site van de Belastingdienst dan komen er uitzonderingen tevoorschijn:

"Onder het 21%-tarief vallen:
■slijpen en rechtmaken van schaatsen
Repareren van het schoengedeelte van schaatsen, inline skates en dergelijke valt onder het 6%-tarief.
■repareren van grotere leren gebruiksartikelen, zoals leren meubels en zadels voor rijdieren
■losse verkoop van accessoires, zoals veters, schoenzolen en -hakken, schoencrème, sleutels en spuitbussen voor het waterafstotend maken van schoeisel"
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, als je het als schaatsen slijpen op de rekening zet, valt het onder het 21% tarief.
Als de kapper het onder de noemer "knippen" zet valt het onder het lage tarief, maar dan is het wel concurrentievervalsing.....
Hetzelfde geldt voor de fietsenmaker die het anders benoemt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Concurrentievervalsing is een vorm van fraude.
jc54